در حال بارگذاری ...
به میزبانی میناب

نخستین جشنواره ملی تئاتر درسی برگزار می شود

نخستین دوره جشنواره ملی تئاتر درسی از ۱۲ الی ۱۶ اسفندماه به میزبانی میناب برگزار خواهد شد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر  فرماندار میناب گفت: بعد از ۱۵ سال از آغاز برنامه تئاتر درسی در میناب، هم اکنون این برنامه آموزشی تبدیل به جشنواره ملی شده است.

مجید سلحشور در بازدید از دبیرخانه جشنواره ملی تئاتر درسی در شهرستان میناب با اشاره به این‌که خاستگاه تئاتر درسی از شهرستان میناب است، بیان کرد: این برنامه از سال ۸۴ آغاز شد و با توجه به مفاهیم عمیق آموزشی و تربیتی این برنامه، توانست در سال ۱۴۰۰ به عنوان جشنواره ملی معرفی شود.

سلحشور در ادامه افزود: نخستین جشنواره تئاتر درسی دانش آموزان از نیمه دوم آبان ماه سال جاری با فراخوان آثار دانش آموزان آغاز به کار کرد و تا ۲۵ بهمن ماه، فرصت ارسال آثار دانش آموزان به پایان رسید.

به گفته او تا کنون دو هزار و ۴۰۰ اثر پالایش شده و پیش بینی می‌شود بیش از سه هزار و ۴۰۰ اثر مورد بازبینی و پالایش قرار گیرد.

معاون استاندار و فرماندار شهرستان میناب همچنین گفت: ۱۲ اسفند ماه ۱۴۰۰ کارناوال این جشنواره در سطح شهرستان میناب برگزار و ۱۶ اسفند ماه نیز افتتاحیه این جشنواره با معرفی نفرات برتر به پایان خواهد رسید.

سلحشور ادامه داد: این جشنواره مورد استقبال کم نظیر دانش آموزان سراسر کشور قرار گرفته است و تا کنون از بین آثار ارسال شده، استان‌های البرز، شهرستان‌های تهران، خوزستان، گیلان، هرمزگان، خراسان شمالی و آذربایجان شرقی، بیشترین شرکت کننده را داشته‌اند.

او در پایان با بیان اینکه تمام توان را برای برگزاری مطلوب این جشنواره به میزبانی شهرستان میناب را به کار خواهیم گرفت، اظهار کرد: تلفیق هنر با مفاهیم آموزشی و تربیتی، جذابیت، هیجان و انگیزه را به دنبال خواهد داشت و موجب ماندگاری بیشتر مطالب و مفاهیم خواهد شد.




مطالب مرتبط

پیام رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان هرمزگان به مناسبت روز هنرهای نمایشی

کسانی که قلب‌شان برای تئاتر می‌تپد به ارتقای آن کمک کنند
پیام رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان هرمزگان به مناسبت روز هنرهای نمایشی

کسانی که قلب‌شان برای تئاتر می‌تپد به ارتقای آن کمک کنند

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان هرمزگان در پیامی به مناسبت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی گفت: روز جهانی تئاتر یادآور قرن‌ها حضور بی‌دریغ و دیالوگ و گفت‌وگوی انسان با جامعه است.

|

نظرات کاربران