در حال بارگذاری ...

«خورده بورژواها» روی صحنه بندرعباس

نمایش «خورده بورژواها» به نویسندگی و کارگردانی سید ذبیح موسوی از گروه تئاتریکال بندرعباس است که از ۲۸ مهرماه تا ۴ آبان در پلاتو آفتاب بندرعباس روی صحنه می رود.

به گزارش تاتر هرمزگان، سید ذبیح موسوی در خصوص «خورده بورژوا» گفت: این نمایش ادامه روند تکامل فکری ایده های تئاتریکالی است که در گذشته نیز دو اثر دیگر تولید شد و نوع خاصی از نمایش خشونت و غرایز و عواطف انسانی و ضمیر فکری بشری در تئاتریکال تجربه و اتود شده اند.
 
او در ادامه نمایش های موفق این گروه اشاره کرد و اظهار داشت: «سرزمین آدمک های مقوایی» و «بلندترین جای دنیا» به نویسندگی من و کارگردانی عیسی صادقی و یک نمایش دیگر که اوج این اپیزود تجربی محسوب می شود و آن «مگس های مردار» به کارگردانی عیسی صادقی است.

کارگردان «خورده بورژواها» در ادامه به محتوی اثر تازه تاتریکال اشاره کرد و افزود: این اثر نگاه به انسان ها و تجربه محیطی آنها و تقابل با نیستی ها و هستی هاست؛ «خورده بورژواها» تذکر عادات ماهوتی انسانهاست و تملق به مادی گری و نشان از آن چیزی هایی که نیستند.

وی اضافه کرد: بورژوازی شاید یک تجربه غربی به نظر برسد اما بحران اجتماعی است که هر جامعه ای باید از آن گذر کرد و  حتی می توان در یک اجتماع سنتی، در جامعه ای کوچک و موازی ، در مکانی غیر بورژوازی این را بخوبی مشاهده کرد.  

گفتنی است در این نمایش سید حسن عمرانی، معصومه قدرتی، کمبوجیه پشتکل، ایمان محمدی خواه، محبوبه مدارایی و محسن رضوانی ایفای نقش می کنند.

طراحی و ساخت موسیقی ایسا صادقی، طراحی لباس معصومه قدرتی، طراحی پوستر مهران شبان آزاد، دستیار کارگردان و منشی صحنه مهدیه زارعی، طراحی و ساخت دکور سید حسن عمرانی و  نورپردازی «خورده بورژواها» را حامد رضوانی انجام می دهد.

 




نظرات کاربران