در حال بارگذاری ...

انتشار فراخوان جشنواره تئاتر مونولوگ و استندآپ کمدی لبخند هرمزگان

فراخوان هشتمین جشنواره تئاتر مونولوگ (۴ بخش) و استندآپ کمدی لبخند هرمزگان با دبیری حسین کریمی‌پور، منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در هرمزگان، هشتمین جشنواره تئاتر مونولوگ و استندآپ کمدی، توسط انجمن هنرهای نمایشی استان با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاداسلامی هرمزگان برگزار خواهد شد.

این جشنواره با دبیری حسین کریمی‌پور، با در نظر گرفتن تجربیات گذشته و با هدف ترویج تئاتر در لایه‌های زیرین جامعه و نیز بازنگری در نقش تئاتر هرمزگان برای تقویت رویکرد انتقادی هنرمندان به مسائل اجتماعی و در پاسخ به میل به تغییر و نوخواهی هنرمندان تئاتر، برگزار می‌شود.

این دوره از جشنواره از نظر محتوای آثار برشناخت، نقد، تغییر و اصلاح رفتارهای اجتماعی و فردی شهروندان در همه شئون اجتماعی و فرهنگی مبتنی است و از نظر ساختار به دنبال توسعه مرزهای تئاتر و ثبت تجربه‌های جدید است؛ بی شک تحقق این اهداف، مشارکت هنرمندان خلاق استان هرمزگان را می‌طلبد.

انجمن هنرهای نمایشی استان با انتشار فراخوان این جشنواره، از هنرمندان تئاتر سراسر استان هرمزگان برای حضور و مشارکت در این رویداد دعوت می‌کند.

فراخوان هشتمین جشنواره تئاتر مونولوگ و استندآپ کمدی به شرح زیر است: 

بخش اول: جشنواره تئاتر مونولوگ

  1. مونولوگ معاصر

آثار این بخش می‌­بایست با هدف برررسی و کاهش آسیب‌­های اجتماعی، به موضوعات مربوط به شهروند هرمزگانی در دوران معاصر بپردازد و شیوه اجرا به شکل ایده­‌های نوین و خلاقانه اجرایی طراحی شده باشد.

  1. مونولوگ کلاسیک

آثار این بخش می‌­بایست بخشی از دیالوگ‌های شخصیت­‌های شناخته شده ادبیات نمایشی، نمایشنامه‌­های نویسندگان مطرح جهان به صورت مستقیم یا بازنویسی از آن باشد و در شیوه اجرا وفادار به موقعیت و شخصیت نمایشنامه اصلی باشد.

  1. مونولوگ تجربی

آثار اجرایی این بخش علاوه بر رعایت الزامات نمایش مونولوگ، از نظر موضوعی کاملا آزاد خواهد بود اما از نظر ساختار اجرایی بایستی مبتنی بر روش‌های نوآورانه و بدیع باشد.

  1. مونولوگ نویسی

آثار این بخش، نمایشنامه‌های تولیدی بر محوریت مونولوگ خواهند بود. متقاضیان شرکت در این بخش می­‌بایست فرم شرکت در جشنوار، مدارک مورد نیاز و نمایشنامه خود را در مهلت مقرر به دبیرخانه جشنواره تحویل دهند. هر متقاضی می­‌تواند دو اثر را در این بخش شرکت دهد.

بخش دوم: جشنواره استندآپ کمدی

جشنواره استندآپ کمدی با هدف شناسایی استعدادهای بازیگری در زمینه بداهه‌گویی و برقراری ارتباط با مخاطب به‌وسیله زبان و بدن با موضوعات آسیب‌های اجتماعی، نشاط اجتماعی و امیدآفرینی، آئین‌های بومی و محلی هرمزگان و گردشگری در هرمزگان و چالش­‌های پیش رو برگزار می‌شود. این جشنواره با استفاده از ظرفیت‌های بومی محلی در ایجاد موقعیت کمدی به صورت خاطره و لطیفه به صورت مونولوگ، ایجاد بستر مناسب جهت رشد و ارتقای ژانر طنز با توجه به تاثیر شگرف آن در توسعه فرهنگی و اجتماعی جامعه، تجلیل از پدیدآورندگان آثار فاخر در زمینه استندآپ کمدی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی با توجه به تاثیر نشاط در بالندگی جامعه برگزار می‌شود. هر شرکت کننده مجاز به ارسال دو اثر در قالب ویدئو ۵ الی ۷ دقیقه‌ای است که به صورت افقی و و در قطع ۱۶:۹ و با کیفیت صدا و تصویر مجاز و مطلوب ضبط شده باشد.

این جشنواره در دو بخش بانوان و آقایان و در دو بخش زبان فارسی و گویش بومی هرمزگان برگزار می‌شود.

توضیحات

  • تکمیل و ارائه فرم ثبت نام اطلاعات و طرح اجرایی و تحویل آن به انجمن هنرهای نمایشی به منزله پذیرش تمامی شرایط، قوانین و زمانبندی جشنواره است.
  • مدت زمان اجرای نمایش‌های بخش مونولوگ می‌بایست حداقل 10 دقیقه و حداکثر 30 دقیقه باشد.
  • هر متقاضی می تواند در حداکثر دو بخش اجرایی و نیز بخش مونولوگ نویسی شرکت نماید.
  • تعیین زمان و مکان اجرادر جشنواره به عهده دبیرخانه است و ستاد اجرایی تا حد امکان سعی بر همکاری و هماهنگی باگروه اجرایی را دارد.
  • مدارک مورد نیاز
  1. فایل تصویر فرم تکمیل شده تقاضای حضور.
  2. فایل word فرم تکمیل شده تقاضای حضور.
  3. فایل تصویر مجوز و تائیدیه نویسنده .
  4. فایل عکس پرسنلی متقاضی .
  5. فایل عکس اجرا (پس از اجرا ارسال شود)
  6. فایل ویدئویی اجرا (پس از اجرا ارسال شود)

تقویم جشنواره

  • اعلام نتایج آثار منتخب جهت شرکت در جشنواره و محدوده زمانی برگزاری جشنواره متعاقباً اعلام می‌شود.
  • جوایز بخش مونولوگ:
  • برگزیده اول بخش مونولوگ 5 میلیون تومان
  • برگزیده دوم بخش مونولوگ 4 میلیون تومان
  • برگزیده سوم بخش مونولوگ 3 میلیون تومان
  • تقدیرهای بخش مونولوگ 1 میلیون تومان

جوایز بخش استندآپ کمدی:

  • برگزیده اول بخش استندآپ کمدی 4میلیون تومان
  • برگزیده دوم بخش استندآپ کمدی 3میلیون تومان
  • برگزیده سوم بخش استندآپ کمدی 2میلیون تومان
  • تقدیرهای بخش استندآپ کمدی 500 هزار تومان
  •  
  • آدرس دبیرخانه

بندرعباس، میدان صادقیه، مجتمع فرهنگی سید احمد خمینی، انجمن هنرهای نمایشی استان هرمزگان، دبیرخانه جشنواره مونولوگ و استندآپ کمدی . شماره های تماس : 09170954217 - 09307615858

ارسال مدارک و ثبت نام از طریق سایت هروتا.

فرم تقاضای حضور در جشنواره

اطلاعات متقاضی:

اینجانب....................... به شماره ملی .............................. از شهرستان ......................... دارای مدرک تحصیلی...................................  تقاضای حضور در پنجمین جشنواره مونولوگ هرمزگان را دارم .

شماره تماس ................................................... ایمیل ..........................................................................................................

اطلاعات اثر :

نام اثر ................................................ نام نویسنده ............................. نام بازیگر ............................. مدت زمان اثر ......... متقاضی بخش های ...................../ ............................./............................... می باشم.

مدارک ضمیمه :

  1. فایل تصویر فرم تکمیل شده اطلاعات اثر.
  2. فایل word فرم تکمیل شده اطلاعات اثر.
  3. فایل pdf نمایشنامه .
  4. فایل تصویر مجوز و تائیدیه نویسنده .
  5. فایل عکس پرسنلی متقاضی .
  6. فایل عکس اجرا ( پس از اجرا ارسال شود ).
  7. فایل ویدئویی اجرا ( پس از اجرا ارسال شود ).

شرایط و قوانین :

  • تکمیل و ارائه فرم ثبت نام اطلاعات و طرح اجرایی و تحویل آن به انجمن هنرهای نمایشی به منزله پذیرش تمامی شرایط ، قوانین و زمانبندی جشنواره است.
  • هر متقاضی می تواند در حداکثر دو بخش اجرایی و نیز بخش مونولوگ نویسی شرکت نماید.
  •  تعیین زمان و مکان اجرا در جشنواره به عهده دبیرخانه است و ستاد اجرایی تا حد امکان سعی بر همکاری و هماهنگی باگروه اجرایی را دارد.
  • دبیرخانه جشنواره در صورت رعایت نکردن هر کدام از شرایط و قوانین جشنواره توسط فرد متقاضی اثر مربوطه را در هر بخش ، از جشنواره خارج خواهد کرد .

اینجانب ................................................. با مطالعه کامل شرایط جشنواره تمامی قوانین پنجمین جشنواره مونولوگ هرمزگان را می پذیرم و به این قوانین پایبند هستم .

                                                                                                                          امضاء

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران