در حال بارگذاری ...
به کارگردانی فریبا آذر

«تاریده تار از تبار د‌ُت» در بستک روی صحنه رفت

نمایش «تاریده تار از تبار د‌ُت» به نویسندگی رضا آزاد دریایی و به کارگردانی فریبا آذر در بستک به روی صحنه رفت

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از هرمزگان،  نمایش آیین سنتی «تاریده تار از تبار د‌ُت» با رویکردی انتقادی به ساختار جوامع سنتی مادرسالارانه گذشته پرداخته و با نظر مستبدانه، عشق و آزادی از دختران خود گرفته و سعی در استیلاء کانون خانواده داشته، را به تصویر کشیده است.

از ویژگی های شاخص این اثر استفاده از عناصر آیینی سنتی، باورها، آیین ها، اِلِمان ها و عناصر و چیدمان صحنه و خلاقیت کارگردان در القاء دیالوگ های طنز گونه محلی در یک اثر تراژدی اشاره کرد.

کارگردان در این اثر، از بازیگران نوجوانی استفاده کرده  است که اولین تجربه بازیگری‌شان بوده و به خوبی ایفاء نقش کردند.

در این نمایش فریبا آذر، کوثر رشید، نسیبه فتحی، مریم پسندخو، فیروزه راستگو، مریم مدنی،صفا حسنی و علی آبی به ایفای نقش پرداختند.

از دیگر عوامل نمایش «تاریده تار از تبار د‌ُت»  عبارتند از: بازیگران مهمان:سها سعیدپور، مائده رامین، مریم شاعری، فاطمه کمالی ومروه حسنی

موسیقی: ابوبکر فتحی، منشی صحنه: علی آبی، طراح پوستر و بروشور: ابوبکر فتحی و مریم پسندخو، تهیه کننده: یاسین مدنی، طراح گریم: کوثر رشید و علی آبی، طراح صحنه :فریبا آذر و نور:یاسین مدنی و میثاق برغش

 این نمایش به کارگردانی فریبا آذر و به نویسندگی رضا آزاد دریایی از ۲ تا ۵ بهمن در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری پیامبر اعظم (ص) شهر بستک به اجرا درآمد و از ۹ تا ۱۲ بهمن ماه در تالار دانشگاه شیراز به روی صحنه خواهد رفت.




نظرات کاربران