در حال بارگذاری ...
از سوی دبیر سی و پنجمین دوره

هیئت داوران جشنواره تئاتر استانی هرمزگان معرفی شدند

نصرالله قادری، حسن سبحانی مینابی و امین سالاری داوران سی و پنجمین دوره جشنواره تئاتر استان هرمزگان شدند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در هرمزگان، دبیر سی و پنجمین جشنواره تئاتر هرمزگان طی احکامی جداگانه دکتر نصرالله قادری، حسن سبحانی مینابی و امین سالاری را به عنوان اعضای هیئت داوران سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استانی منصوب کرد.

نصرالله قادری؛ متولد سال 1339 درسمنان است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد ‏کارگردانی تئاتر از دانشگاه تربیت مدرس و کارشناسی کارگردانی سینما از دانشگاه هنربوده و به عنوان کارگردان، منتقد ، نویسنده، مدرس سینما و تئاتر شناخته می شود. قادری دارای عناوینی همچون عضویت در کانون ملی منتقدان تئاتر ایران وابسته بهA.T.C.T/ مدیر انتشارات نمایش/ سردبیر ماهنامه تخصصی نمایش/ عضو شورای پژوهشی مرکز هنرهای نمایشی‏/ قائم مقام سردبیر ماهنامه تخصصی تئاتروصحنه و سمت های دیگری بوده که همگی آنها افزون بر 25 عنوان است. از فعالیت های هنری قادری در زمینه نمایش می توان به 12 مورد نویسندگی/ 6 مورد به عنوان کارگردان، نویسنده و بازیگر/ 7 مورد نویسنده و کارگردانی/ 6 مورد کارگردانی/ 2 مورد کارردانی و بازیگری/ 2 مورد بازیگری و در زمینه فیلم سینمایی 3 مورد نویسندگی و کارگردانی اشاره کرد. همچنینین از آثار منتشر شده وی در قالب کتاب (16 جلد) ‏می توان از "امشب باید بمیرم"، "یک قمقمه از کوثر"، ‏"ناله های عشق"، "درباره پدیده تئاتر" ، "نشانه ها و چالش ها" و... به صورت نمایشنامه (25 عنوان) از "من قاضی‌القضاتم که مرگ مرد مهر کردم به مهر"، "ما سه تن بودیم چنانکه ...! "، "کوچه عاشقی" ، "غم عشق" نام برد.

از این هنرمند آثاردیگری نیز در زمینه تالیف، مقاله، تحقیق و پژوهش در مجلات ادبی و هنری از جمله نمایش، سینما ـ تئاتر، فیلم و سینما، صحنه، هنرهای نمایشی، سروش، کیهان فرهنگی، ادبستان، شباب‌، ‏نیستان، سوره، سیمیا، بیداربه چشم می خورد. قادری علاوه بر تدریس در مقاطع مختلف دانشگاهی، داوری چندین جشنواره معتبر تئاتر و شرکت در سخنرانی و کنفرانس های داخلی وخارجی همچون فرانسه، آمریکا، آلمان، لهستان، هند و... چند دوره آموزشی در این زمینه را در خارج از کشور گذرانده است.

حسن سبحانی؛ متولد سال 1352، فوق دیبلم کارگردانی سینما،تولید ده‌ها نمایش صحنه‌ای و خیابانی، شرکت کننده در جشنواره‌های داخلی و خارجی... بین الملی فجر، ماه، مقاومت، هایفست ارمنستان، آیینی سنتی و...

امین سالاری، فارغ التحصیل کارگردانی تئاتر از دانشگاه سوره تهران ، کارگردان گروه تئاتر ققنوس بندر لنگه با سابقه اجرای بین‌المللی در جشنواره‌های روسیه ، ارمنستان و جشنواره تئاتر فجر و پژوهشگر نمایش ایرانی و مدرس تئاتر است.

 

سی و پنجمین جشنواره تئاترهرمزگان به دبیری حسین کریمی، سه‌شنبه ۳۰ آبان ماه در پلاتو آفتاب بندرعباس آغاز می‌شود و پنجشنبه ۲ آذر  اختتامیه آن در فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

برگزیدگان سی‌و‌پنجمین جشنواره تئاتر استان هرمزگان معرفی شدند

برگزیدگان سی‌و‌پنجمین جشنواره تئاتر استان هرمزگان معرفی شدند

آیین اختتامیه سی‌و‌پنجمین جشنواره تئاتر استان هرمزگان برگزار شد و هیئت داوران، از بخش خیابانی نمایش‌های «باشد وقتی دیگر» به کارگردانی شیوا قاسمی و «به افق محل» به کارگردانی داوود رمضان‌زاده  و از بخش صحنه‌ای نمایش‌های «دختر ساحل» به کارگردانی ایوب رحیمی و «وقت خوب ...

|

نگاهی به نمایش « وقت خوب مردن»

نگاهی به نمایش « وقت خوب مردن»

یادداشت نسیبه جمشیدی در مورد نمایش «وقت خوب مردن» که به نویسندگی اصغر گروسی و کارگردانی رضا بهنامی در سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان هرمزگان اجرا شد.

|

نگاهی به نمایش «دختر ساحل»

نگاهی به نمایش «دختر ساحل»

یادداشت کوروش سلمانی در مورد نمایش «دختر ساحل» به نویسندگی عبدالله ذاکری و کارگردانی ایوب رحیمی که در سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان هرمزگان اجرا شد.

|

با اجرای دو نمایش در روز آخر

بخش خیابانی سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان هرمزگان پایان یافت
با اجرای دو نمایش در روز آخر

بخش خیابانی سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان هرمزگان پایان یافت

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در هرمزگان، سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان هرمزگان از 30 آبان تا 2 آذر به دبیر حسین کریمی در بندرعباس در حال برگزاری است. در دومین  روز جشنواره چهارشنبه ۱ آذر؛ نمایش های "باشد وقتی ...

|

دبیر سی و پنجمین جشنواره تئاتر خبر داد:

۱۳ اثر در بخش صحنه‌ای و ۷ اثر در بخش خیابانی به دبیرخانه جشنواره تئاتر استانی هرمزگان رسید
دبیر سی و پنجمین جشنواره تئاتر خبر داد:

۱۳ اثر در بخش صحنه‌ای و ۷ اثر در بخش خیابانی به دبیرخانه جشنواره تئاتر استانی هرمزگان رسید

رضا جوشعار، جعفرقاسمی، مصیب داوری و کاظم قنبری ۲۰ اثر رسیده به دبیرخانه سی و پنجمین جشنواره تئاتر استانی هرمزگان را بررسی می‌کنند.

|

نظرات کاربران