در حال بارگذاری ...

پیام مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان به جشنواره تئاتر کمدی پندوپنت میناب

در آستانه هفتمین جشنواره تئاترکمدی پندوپنت میناب ،اسمعیل جهانگیری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان پیامی را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در هرمزگان، در متن این پیام آمده‌است:

فرهنگ مردم هرمزگان مملو از خرده نمایشها، آئین و رسوم نمایشی است. آئین های نمایشی که حاصل ذوق زیباشناسانه و هنر سنتی مردم منطقه بوده و مملو از نمادها و نشانه های ایرانی اسلامی هستند و جنبه های خلاقانه پر رنگی دارند. قدمت این آئین های نمایشی نشانی است از نزدیکی روحیه مردم هرمزگان به هنرهای نمایشی و تئاتر. تئاتر در هرمزگان سابقه ای بیش از 60 سال دارد و در طی دهه های گذشته این هنر شریف از نسلی به نسل دیگر منتقل شده و اکنون ما در نقطه ای از تاریخ قرار گرفته ایم که آثار هنرمندان هنرهای نمایشی استان در رویدادهای بزرگ ملی و بین المللی حضور موفقی دارند .
شهرستان میناب همواره یکی از شهرستانهای پیشرو در زمینه هنرهای نمایشی در استان هرمزگان میباشد که استعدادهای زیادی را در طول سالهای اخیر به جامعه هنری استان و حتی در سطح ملی معرفی نموده است.  هفمین جشنواره تئاتر کمدی "پند و پنت" نماد و برآیندی است از داشته های هنرهای نمایشی شهرستان میناب ، جشنواره ای که با هدایت و حضور هنرمندان میناب و با اجراهای هنرمندان خلاق و جوان شش دوره است به حیات خود ادامه داده و اکنون نیز هفتمین بهارش را جشن میگیریم. تلاش جوانان و هنرمندان تئاترشهرستان میناب که با کمترین امکانات و خواسته های حداقلی به تولید این شریف ترین هنر دست می زنند، شایسته تقدیر است. اما اکنون با وجود استعدادهای فراوان و نیروهای تحصیلکرده در تئاتر استان نگاه ما به تئاتر باید سخت گیرانه و علمی باشد، سختگیرانه به معنای نگاه متعالی چرا که تداوم حیات این هنر  و توسعه ظرفیتهای آن به عنوان هنری انسان ساز،  نگاهی علمی و متعالی را می طلبد.    این جشنواره علاوه بر اینکه جشنی است برای تقدیر از هنرمندان تئاتر شهرستان میناب، فرصتی است برای تبادل نظر و گفتگو، در کنارش باید هر ساله نقطه عطفی باشد در روند اجرای تئاتر برای عموم مردم ، ما نباید مردم و مخاطبان را فراموش کنیم و می بایست چراغ سالن‌های تئاتر را همیشه روشن نگه داریم .  البته برای تحقق این مهم باید همه ما پای کار باشیم . همه ما می دانیم که چه مشکلات و کمبودهایی وجود دارد، باید همه در کنار هم ابتکار و روحیه خلاق هنری را  برای پیدا کردن راه حل‌ها بکار ببریم .
به امید روزی که شعار تئاتر برای همه مردم هرمزگان محقق گردد .

اسمعیل جهانگیری
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان




نظرات کاربران