در حال بارگذاری ...
در آیین افتتاح کارگاه آموزش ادبیات نمایشی در بندرعباس مطرح شد

حمایت مدیرکل هنرهای نمایشی از برگزاری جشنواره سراسری تئاتر ساحلی در هرمزگان

مدیرکل هنرهای نمایشی کشور در آیین افتتاح کارگاه آموزش ادبیات نمایشی (نمایشنامه‌نویسی) در بندرعباس، اعلام کرد از برگزاری جشنواره سراسری تئاتر ساحلی در استان هرمزگان حمایت خواهد کرد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از ایسنا، آیین افتتاح کارگاه آموزش ادبیات نمایشی (نمایشنامه‌نویسی) با حضور کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی شامگاه دوشنبه 14 شهریور، در پلاتو آفتاب بندرعباس برگزار شد.

مدیرکل هنرهای نمایشی در این مراسم درباره هنر دوستی دولت سیزدهم تاکید کرد و گفت: «دولت سیزدهم دولتی فرهنگی است که فرهنگ و هنر را دوست دارد و ما امیدواریم با وجود مشکلات اقتصادی کشور بتوانیم در زمینه گسترش فرهنگ و هنر کشورمان گام‌های مؤثری برداریم.»

کاظم نظری افزود: «ما تا جایی که شرایط و امکانات فراهم باشد در راستای حل مشکلات انجمن‌های هنرهای نمایشی استان‌ها گام برمی‌داریم. متأسفانه ما با مشکل کمبود بودجه به خصوص در زمینه زیرساخت‌ها مواجه هستیم اما تلاش می‌کنیم در راستای تأمین تجهیزات فنی اقدام کنیم.»

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد ادامه داد: «مجموعه وزارت ارشاد و اداره‌کل انجمن‌های نمایشی پای استان‌ها و شهرستان‌ها ایستاده و برنامه‌ریزی‌های خوبی در حال انجام است. تاریخ شفاهی تئاتر بندرعباس قدمت خوبی دارد و نیاز است پژوهشگران در جهت جمع‌آوری، تألیف و چاپ این اطلاعات اقدام کنند و ما نیز در این زمینه حمایت‌های لازم را خواهیم داشت.»

نظری با اشاره به اینکه از برگزاری جشنواره ملی ساحلی به دستِ اداره‌کل ارشاد هرمزگان استقبال و حمایت خواهد شد، افزود: «بندرعباس هنرمندان بااستعداد و بی‌نظیری در حوزه موسیقی، هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی دارد. این جوانان ثروت‌های مملکت ما هستند و ما باید از آنان حمایت کنیم.»

او ادامه داد: «امسال بودجه هنرهای نمایشی نسبت به سال‌های گذشته با کاهش مواجه بوده اما ما همه تلاش خود را در راستای افزایش بودجه و کمک به استان‌ها می‌کنیم. جشنواره تئاتر استانی که مقدمه جشنواره فجر است، نیاز به حمایت ویژه‌ای در استان‌ها دارد.»

نظری در پایان گفت: «مشکلات تئاتر هرمزگان را به گوش مسئولان کشور خواهیم رساند و پیگیر تجهیزات نور و صوتی سالن‌های استان هستیم. به دنبال این هستیم که یکی از جشنواره‌های کشور را در بندرعباس برگزار کنیم تا به ارتقای زیرساخت‌های تئاتر آن کمک کنیم.»




مطالب مرتبط

اجرای نمایش «چتری برای اسلاف» در بندرعباس

اجرای نمایش «چتری برای اسلاف» در بندرعباس

نمایش «چتری برای اسلاف»، کاری از گروه نمایشی لوار که از ۲ مهر در سالن تماشاخانه آفتاب بندرعباس به صحنه رفته است، تا دوازدهم همین ماه به اجرایش ادامه خواهد داد.

|

نظرات کاربران