در حال بارگذاری ...
حسین کریمی:

استقبال از سی و سومین جشنواره تئاتر هرمزگان فراتر از انتظار بود

دبیر سی و سومین جشنواره تئاتر استان هرمزگان استقبال هنرمندان استان از سی و سومین جشنواره تئاتر را چشمگیر توصیف کرد و گفت: با توجه به اینکه در شرایط اپیدمی قرار داریم، استقبال هنرمندان از جشنواره تئاتر در سطح بسیار مطلوب و حتی فراتر از انتظار بود

به گزارش خبرنگار هرمزگان و به نقل از خبرگزاری دلفین، «حسین کریمی» دبیر سی و سومین جشنواره تئاتر استان هرمزگان در گفت‌گوی اختصاصی با خبرنگار دلفین به تشریح روند برگزاری این جشنواره پرداخت و گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان، باهدف ارتقاء و اعتلای سطح کیفی هنر نمایش، تولید آثار هنری فاخر و ارزشمند و حمایت از اجرای عمومی تئاتر برای شهروندان هرمزگان، سی و سومین جشنواره تئاتر استانی را در دو بخش رقابتی و بخش ویژه برگزار می‌کند.

وی به شرایط حضور گروه‌های نمایشی در این جشنواره اشاره کرد و ادامه داد:کارگردان‌های نمایش‌های متقاضی باید در بازه زمانی پس از اتمام جشنواره استانی در سال ۹۹ و تا یک ماه قبل از برگزاری جشنواره استانی در سال ۱۴۰۰ حداقل پنج اجرای عمومی در یکی از شهرستان‌های استان هرمزگان داشته باشند و در هیچ جشنواره یا همایشی اجرا نشده باشند.

کریمی با تأکید بر اینکه تنها ملاک تأیید اجرای عمومی آثار نمایشی جهت شرکت در جشنواره تئاتر استانی،درج اطلاعات آثار نمایشی در زمان مقرر و در درگاه جامع سایت ایران تئاتر با ذکر تاریخ اجرای عمومی آن اثر است،افزود:مرحله بازخوانی و انتخاب متون نمایشی حذف‌شده و همه‌ی آثار متقاضی شرکت در جشنواره باشند بدون هیچ پیش‌شرط و با رعایت ضوابط این شیوه‌نامه تنها در مرحله‌ی انتخاب آثار بررسی می‌شوند.

وی در ادامه به شرایط حضور تماشاگران برای تماشای جشنواره اشاره و تشریح کرد:با توجه به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا هنوز تصمیم قطعی در این باره اتخاذ نشده است و برگزاری جشنواره می‌تواند با حضور تماشاگر به‌صورت زنده در صورت موافقت ستاد استانی مقابله با کرونا و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی باشد یا اجرا برای داوران و بدون حضور تماشاگر و پخش از سامانه‌های فضای مجازی صورت گیرد.

دبیر سی و سومین جشنواره تئاتر استان هرمزگان گفت:طبق برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته قرار است بعد از برگزاری مراسم اربعین حسینی،آیین رونمایی از سی و سومین جشنواره تئاتر برگزار شود.

وی با بیان اینکه این مراسم قرار است در محل پلاتو آفتاب برگزار شود،ادامه داد:آخرین مهلت ارسال درخواست و مدارک ۱۵شهریورماه بود و زمان بازبینی ۱۳ الی ۱۶ مهرماه سال جاری در نظر گرفته‌شده است،جشنواره نیز در تاریخ ۱۷ الی ۲۰ آبان ماه در پلاتو آفتاب برگزار خواهد شد و بعد از رقابت هنرمندان،از بین آثار راه‌یافته دو اثر به‌عنوان اثر برگزیده به جشنواره بین‌المللی فجر معرفی می‌شوند.

دبیر سی و سومین جشنواره تئاتر استان هرمزگان به داوری جشنواره اشاره و ضمن بیان اینکه در مرحله بازبینی آثار از ظرفیت‌های استانی استفاده خواهیم کرد،اضافه کرد:داوران جشنواره نهایی هنوز قطعی نشده‌اند اما به‌طورقطع از داوران پایتخت خواهند بود.

وی افزود:تا این لحظه تعداد ۲۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال‌شده،موضوع جشنواره به‌صورت آزاد است اما آثاری که رنگ و بوی بومی و محلی داشته باشند و جز آثار نویسندگان استان باشد در اولویت قرار خواهند گرفت.

کریمی استقبال هنرمندان استان از سی و سومین جشنواره تئاتر را چشمگیر توصیف کرد و گفت:با توجه به اینکه در شرایط اپیدمی قرار داریم،استقبال هنرمندان از جشنواره تئاتر در سطح بسیار مطلوب و حتی فراتر از انتظار بود.

دبیر سی و سومین جشنواره تئاتر استان هرمزگان گفت:عملکرد هنرمندان واقعا قابل‌تقدیر است چرا که در شرایط کرونا تنها به خاطر عشق به هنر و بدون هیچ چشم‌داشتی تمرینات را دنبال و خود را برای جشنواره آماده کردند.

وی در ادامه به جوایز تعیین‌شده برای برگزیدگان جشنواره اشاره و تشریح کرد:برای نفر اول هر بخش مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۱۵ریال،نفر دوم ۰۰۰/۰۰۰/۱۰ریال و برای نفر سوم ۰۰۰/۰۰۰/۸ ریال،جایزه نقدی در نظر گرفته‌شده است که در اختتامیه جشنواره همراه با لوح تقدیر و سپاس به این عزیزان اهدا خواهد شد.

کریمی گفت:جشنواره تئاتر کار بسیار بزرگی است که به مدت ۳۳ سال به‌طور مستمر در استان در حال برگزاری است. این جشنواره محلی است که هنرمندان خود را عرضه می‌کنند و گاها استعدادهای جدید به مرحله ظهور می‌رسند.

دبیر سی و سومین جشنواره تئاتر هرمزگان با ابراز گله‌مندی از مسئولان و دستگاه‌های فرهنگی استان،تصریح کرد:متأسفانه همیشه این گله‌مندی از متولیان فرهنگ و هنر استان وجود دارد که آنطور که شایسته است حامی هنر و هنرمند نیستند.

وی ادامه داد:دستگاه‌های اجرایی استان نسبت به این رویدادهای فرهنگی و هنری بی‌توجه هستند و هیچ نقشی در اشاعه فرهنگ و حمایت از هنر و هنرمند هرمزگانی ایفا نمی‌کنند و تنها در حرف و شعار خود را حامی نشان می‌دهند.

کریمی تأکید داشت:باید از جوانان و هنرمندان هرمزگانی که در این شرایط و بدون توقع مشغول تولید اثر نمایشی هستند تقدیر و حمایت کرد و دستشان را بوسید،متأسفانه مسئولان استان زمانی که ارگان و نهاد که صاحب قدرت است اقدامی انجام دهد قطعا حمایت می‌کنند اما حالا که حرف از فرهنگ و هنر به میان است کسی پای‌کار نیست.

 

گفت و گو:شایسته سحی زاده




مطالب مرتبط

پیام رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان هرمزگان به مناسبت روز هنرهای نمایشی

کسانی که قلب‌شان برای تئاتر می‌تپد به ارتقای آن کمک کنند
پیام رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان هرمزگان به مناسبت روز هنرهای نمایشی

کسانی که قلب‌شان برای تئاتر می‌تپد به ارتقای آن کمک کنند

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان هرمزگان در پیامی به مناسبت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی گفت: روز جهانی تئاتر یادآور قرن‌ها حضور بی‌دریغ و دیالوگ و گفت‌وگوی انسان با جامعه است.

|

نظرات کاربران