در حال بارگذاری ...
رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان هرمزگان خبرداد:

تغییرکاربری پلاتو دریا برای فعالیت‌های غیر نمایشی

حسین کریمی گفت: هنرمندان برآن شدند تا با ارائه گزارشی، اذهان عمومی را در جریان موضوع تغییر کاربری پلاتو دریا بدون پاسخ نهادها به این تخلف قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از هرمزگان، حسین کریمی رییس انجمن هنرهای نمایشی هرمزگان همراه با تعدادی ازهنرمندان ازجمله ابراهیم پشتکوهی نویسنده وکارگردان استان وکشور در دیدار با احمد مرادی نماینده محترم مردم هرمزگان عنوان کرد:انجمن هنر نمایشی استان با وجود تعداد زیاد اعضا در زیر مجموعه خود یکی از تاثیرگذارترین هنرهای هرمزگان محسوب می‌شود. یکی از اصلی ترین دغدغه هنرمندان این عرصه در مرکز استان، عدم وجود زیرساخت های مناسب جهت تمرین و ارائه آثار نمایشی است.

وی افزود: در حال حاضر تماشاخانه آفتاب باظرفیت ۶۷ صندلی تنها سالن تخصصی مرکز استان است که پاسخگوی گروههای نمایشی نیست ، علاوه بر اینکه هنرمندان با مشکلات عدیده زیادی دراین زمینه مواجه هستند چنین رخدادی در شان و منزلت مرکز استان به عنوان پایتخت اقتصادی ایران نیست

کریمی تصریح کرد: در تمام شهرها و کشورها شهرداری ها با منابع و امکاناتی که در اختیار دارند، زیرساخت های لازم را برای تولید آثار فرهنگی و هنری تامین و در اختیار هنرمندان قرار می دهند

رییس انجمن هنرهای نمایشی هرمزگان گفت: با پیگیری مستمر انجمن نمایش استان و هنرمندان تئاتر بندرعباس، ساخت تماشاخانه ای استاندارد با عنوان “پلاتو دریا” در دستور کار قرار گرفت که این مکان تخصصی پس از ساخت با حضور هنرمندان نمایش افتتاح شد و وعده اختصاص آن به هنرهای نمایشی استان پس از تجهیز داده شد، اما پس از چندی به صورت غیر شفاف، این مکان به فردی غیر متخصص برای فعالیت های غیرکاربری هنر نمایش واگذار شد. علاوه بر پیگیری های مکرر انجمن هنرهای نمایشی هرمزگان و هنرمندان، هیچ فرد یا نهادی پاسخگوی این تخلف نبود. برای همین هنرمندان برآن شدند تا با ارائه گزارشی، اذهان عمومی را در جریان این موضوع قرار دهند.

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران