در حال بارگذاری ...

«اقیانوس پشت پنجره» نماینده ایران در جشنواره بین‌المللی روسیه

کارگردان فیلم «اقیانوس پشت پنجره» از حضور این فیلم به عنوان تنها نماینده ایران در بخش مسابقه آثار رقابتی جشنواره بین‌المللی«زیرو پلاس» روسیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار هرمزگان به نقل از  ایرنا، «بابک نبی‌زاده» با اعلام این خبر افرود: فیلم سینمایی اقیانوس پشت پنجره در ادامه حضور بین‌المللی خود، اینبار در ماه سپتامبر به رقابت با آثاری از کشورهای اتریش، آلمان، نروژ، روسیه، هند و جمهوری چک می پردازد.

قرارست این جشنواره از ۲۷ سپتامبر تا ۳ اکتبر (۵ تا ۱۱ مهرماه) بصورت حضوری و با دعوت از فیلمسازان و مهمانان جشنواره در شهر تیومن روسیه برگزار شود.

عوامل فیلم: تهیه کننده : سید جلال چاوشیان، نویسنده و کارگردان: بابک نبی زاده؛ بازیگران: محمد آزادی. حدیثه کرمی. مهران مطفری. جعفر قاسمی. ایوب رحیمی. غلام رنجبر. بهرام کمیجانی. حسین قنبری. محمد صدرا ستوده نژاد. عبدالصمد آهونبر. مدیران فیلمبرداری: حمید مهرافروز. حافظ احمدی. تدوین: کاوه ایمانی، آهنگساز: محمد فرشته نژاد، مدیر تولید: مهدی مددکار، فیلمبردار زیر آب: اصغر بشارتی، مدیر صدابرداری: جعفر علیان، طراحی و ترکیب صدا: حسین قورچیان، طراح صحنه و لباس: مجید علی اسلامی تصحیح رنگ و نور: نیما دبیر زادهف عکس: مصطفی مهدوی.علی اسماعیلی، مشاورین فیلمنامه: علی شهریاری. حدیثه کرمی و سیدجلال چاوشیان و پشتیبانی تولید: محمد حبیبی.

اقیانوس پشت پنجره داستان کودکان جزیره ای را روایت می کند که می خواهند موسیقی و مراسم بومی جزیره را برای توریستهای خارجی به نمایش بگذارند و از این طریق هم درآمدی داشته باشند و هم جزیره شان را به مردم دنیا معرفی کنند. اما آنها در این مسیر با مشکلات زیادی مواجه می شوند.

بابک نبی‌زاده کارگردان این اثر در این باره در یادداشتی بیان کرده است:

با اینکه بیماری و اندوه در سراسر نقاط جهان، گرد سیاه مرگ و نا امیدی می پراکند، و با اینکه کرونا، نامحرم و مرموز، آسیبهای جانی و روانی بسیاری به دنیا و انسانهایش وارد کرده اما همواره باید تلاش کرد که « هنر سینما » بهرحال زنده بماند.

بنظرم در چنین شرایطی، از حضور یک فیلم در جشنواره ای، نمی توان چندان هم خشنود شد، اما زمانیکه حتی یک همکار یا یک هموطن، از شنیدن چنین خبری، برای لحظه ای هم شاد یا امیدوار شود, باز جای بسی تأمل دارد.

و ای کاش تنها یک حضور بین المللی، یا دریافت یک جایزه ی هنری در این سرزمین، به اندازه مدال برنز یک ورزشکار جوان، برای مردم این کشور شادی آور می بود!

بنظرم کرونا که تمام شد، در کنار اقدامات ساختاری و سازنده ی اجتماعی، باید به فکر تثبیت و تفهیم ارزش‌های فرهنگ و هنر، و اساسأ تعریف و ترجمه ی مفاهیمی چون دانایی و خردورزی برای مردم این سرزمین نیز باشیم. مردمی که انگار بسیار ارادی و آگاهانه، از فرهنگ و هنر این سرزمین فاصله ی بسیاری گرفته اند.

اقیانوس پشت پنجره پیش از این موفق به دریافت هفت جایزه بین المللی از دو جشنواره  فیلم سانفرانسیسکو آمریکا و جشنواره  کودک و نوجوان اصفهان گردیده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران