در حال بارگذاری ...
طی مراسمی با حضور مدیرکل ارشاد استان و دبیر جشنواره

پوستر سی و دومین جشنواره تئاتر استان هرمزگان رونمایی شد

پوستر سی و دومین جشنواره تئاتر هرمزگان در مراسمی خصوصی رونمایی شد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از هرمزگان، پوستر سی و دومین جشنواره تئاتر هرمزگان طی مراسم خصوصی با حضور رضا کمالی مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان ودبیر سی و دومین جشنواره استان هرمزگان رونمایی شد

یونس دهقانی “طراح گرافیک ،عضو انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران وموسس استودیو گرافیک گویا طراحی این پستر را برعهده داشت

یاداشت یونس دهقانی طراح پوستر سی ودومین جشنواره تئاتراستانی:

هنر نمایش به مثابه ققنوسی است که از بین نمی‌رود، و هر بار کامل‌تر از پیش در شکلی تازه زاده می‌شود و همچنان به بقای خود ادامه می دهد.
طراحی پُستر سی‌ودومین جشنواره تئاتر استان هرمزگان نیز با دید “بازیابی” و “نوزایی” ایده‌پردازی و طراحی شده است.
تئاتر هرمزگان حتی در سخت ترین روزهای مبارزه با کرونا به کار خود پایان نداد و همچنان پویا،فعال و سر زنده به راه خود ادامه می‌دهد.
پُستر این دوره به دور از اِلمان‌های بومی و کلیشه‌ای مرسوم طراحی شده‌ است و در کمینه‌گرایی مطلق خنده و گریه‌ای را نشانمان می‌دهد که وام گرفته از نماد جهانی هنر نمایش است. استفاده از طیف رنگ‌های گرم که خود نماد جنوب و جغرافیای هرمزگان است ارجاعی به خلاقیت، جوانی و اشتیاق در تئاتر هرمزگان دارد که بیش از گذشته باید مورد توجه قرار گیرد و رنگ زرد برای شادی، امید و انگیزش استفاده شده است.
رنگ سفید پاکیزگی،امید، برابری و وحدت ، بی طرفی و شروعی دوباره است و رنگ خاکستری مفهوم عقل و هوش و استقلال است.
نشانه‌ی نوشته‌ی پُستر یک قلم ساده است اما بوسیله بازیگوشی‌های گرافیکی از فرم خام خارج شده و با یک تغییر فرم به شکل کلی از نشان نوشتاری رسیده است .
در سال‌های اخیر که از عمر جشنواره تئاتر هرمزگان می‌گذر پُسترهای متفاوتی از بهترین طراحان گرافیک هرمزگان ارائه شده است که هر کدام شیوه‌ی خاص خود را داشته‌اند اما در این پُستر سعی کرده‌ام در عین سادگی مفهوم‌سازی را با کمترین عناصر در یک پُستر انجام دهم.




مطالب مرتبط

پیام رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان هرمزگان به مناسبت روز هنرهای نمایشی

کسانی که قلب‌شان برای تئاتر می‌تپد به ارتقای آن کمک کنند
پیام رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان هرمزگان به مناسبت روز هنرهای نمایشی

کسانی که قلب‌شان برای تئاتر می‌تپد به ارتقای آن کمک کنند

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان هرمزگان در پیامی به مناسبت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی گفت: روز جهانی تئاتر یادآور قرن‌ها حضور بی‌دریغ و دیالوگ و گفت‌وگوی انسان با جامعه است.

|

نظرات کاربران