در حال بارگذاری ...
مصیب داوری:

موقعیت تاریخی شهر بندرعباس در گذشته سوژه نمایش ما است

نمایش «بریم بریتانیا» به نویسندگی و کارگردانی مصیب داوری از ۳۰ مرداد در پلاتو آفتاب بندرعباس به روی صحنه رفت.

به گزارش تئاتر هرمزگان، اجرای نمایش «بریم بریتانیا» به نویسندگی و کارگردانی مصیب داوری، تهیه کنندگی مجتبی بهمنی وشهروز علی زاده و مشاوری نویسنده و کارگردانی رضا آزاد دریایی از ۳۰ مرداد آغاز و تا ۸ شهریور در پلاتو آفتاب بندرعباس ادامه خواهد داشت.

در این نمایش عاطفه اقتداری، لیلا غلامی، سارا ساربانی، معصومه قدرتی، نسیبه جمشیدی، ریحانه جعفری، آرتمیس خراسانی و رضا جوزری به ایفای نقش می پردازند.

مصیب داوری در گفت‌وگویی عنوان کرد: نمایش "بریم بریتانیا" کاری از گروه تئاتر جولاسک بوده و حدود سه ماه است برای اجرای آن در حال تمرین هستیم.

وی افزود: موقعیتی تاریخی در شهر بندرعباس در گذشته را به‌عنوان سوژه قرار دادیم و پس از انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی شروع به نگراش متن کردیم.

نویسنده و کارگردان نمایش "بریم بریتانیا" ادامه داد: متن این نمایش را به‌صورت کارگاهی و همراه با گروه اجرایی نوشتیم و این‌گونه نبوده که متن را از قبل آماده کرده و در اختیار بازیگران قرار دهیم.

داوری با تأکید بر اینکه قصه نمایش "بریم بریتانیا" تقابلی است که فکر می‌کنم تماشاگران آن را دوست داشته باشند، تصریح کرد:قصه مربوط به 100 سال پیش است، نمی‌گویم عین این قصه اتفاق افتاده اما شباهت‌های تاریخی وجود دارد که به آن پروبال داده و به مرحله اجرا رساندیم.

وی بیان کرد: دوست داریم تماشاگران کار را ببینند و با قطعیت می‌گویم که لذت خواهند برد، نمایش بازیگران خیلی خوب و خلاقی دارد که با دل‌وجان کار می‌کنند؛ تقریباً روزی پنج ساعت تمرین می‌کنیم و کار به مرحله خوبی رسیده است.

نویسنده و کارگردان نمایش "بریم بریتانیا" اظهار کرد: قطعاً یکی از برنامه‌های گروه این است که کار را برای ارائه در یکی از جشنواره‌های تئاتر نیز آماده کنیم اما در وهله اول اجرای عمومی در بندرعباس و در صورت امکان در شهرهای دیگر هرمزگان برای ما مهم است.

 

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران