در حال بارگذاری ...
صادق علی فرجی فرد

هنرمند بستکی شگفتی ساز جشنواره بین المللی تئاتر آیینی سنتی ایران

صادق علی فرجی فرد هنر مند اهل کوخرد از توابع شهرستان بستک با اجرای نقل موسیقایی در اولین شب نمایش‌های قهوه‌خانه‌ای مربوط به اجرای «گفتگو با ساز» بعنوان راوی نقش آفرینی کرد که مورد توجه حضار و برگزار کنندگان جشنواره قرار گرفت.

به گزارش تئاتر هرمزگان ،صادق علی فرجی فرد هنر مند اهل کوخرد از توابع شهرستان بستک با اجرای نقل موسیقایی در اولین شب نمایش‌های قهوه‌خانه‌ای مربوط به اجرای «گفتگو با ساز» بعنوان راوی نقش آفرینی کرد که مورد توجه حضار و برگزار کنندگان جشنواره قرار گرفت.

تکنیک و توان مندی منحصر به فرد این هنرمند توجه و تعجب اساتید اهل فن و هنرمندان را بر انگیخت.در این روایت این هنرمند ، ساز را بعنوان شخصیت مقابل خود قرار داده بود که با نواختنش حرف‌هایش را معنا و ترجمه می‌کرد که لحنی طناز و نشاط آوری را با خود به همراه داشت.در واقع ساز در مقام شخصیت فضایی را ایجاد ساخته بود تا لحن نوازنده که همان راوی داستان است به نوعی با ساز گفتگو کند و شرح روایت دهد. شاید بتوان گفت نقطه قوت این اجرا برگرفته از ریتم مشخص و کوک ساز و روایت راوی با زبان جنوبی بود که همخوانی آنها را با یکدیگر نمایان می‌ساخت.

صادق علی که از آخرین بازماندگان خنیاگران کولی ایرانی است پس از اجرا در شب اول بسیار مورد توجه قرار گرفت و در حالی که قرار بود دیروز تهران را به مقصد دیار اش ترک کند با درخواست مستقیم دکتر فتحعلی بیگی دبیر جشنواره ، تا پایان جشنواره تهران ماندگار شد تا هر شب به اجرا به پردازد و در مراسم اختتامیه این رویداد بزرگ نیز به روی صحنه برود.

گفتنی است تمامی پیگیری‌های حضور این هنرمند در تهران توسط امین سالاری از هنرمندان خوش ذوق استان هرمزگان و با همکاری حمید کریمی انجام شده است و هیچ حمایتی از وی از سمت نهادهای مسئول صورت نگرفته است و او به واسطه حضور در پایتخت و افتخار آفرینی برای استان هرمزگان و شهرستان بستک برای بازگشت به منزل خود با مشکلات مالی مواجه است




نظرات کاربران