در حال بارگذاری ...
به قلم علیرضا داوری

نمایشنامه «موغلی پناه» منتشرشد

نمایش موغلی پنا یکی از نمایش های شاد زنان روستاهای شهرستان رودان می باشد. موغلی پنا را زنان سرخوش و سر و زبان دار و زنده دل در مجالس مهمانی و عروسی و ختنه سوران، دور از چشم مردان اجرا می کنند. این نمایش نزد زنان و دختران جوان طالبان و خواهندگان بسیار دارد.

به گزارش تئاتر هرمزگان، نمایش موغلی پناه نوشته علیرضا داوری منتشر شد .نمایش موغلی پنا یکی از نمایش های شاد زنان روستاهای شهرستان رودان است.

موغلی پنا را زنان سرخوش و سر و زبان دار و زنده دل در مجالس مهمانی و عروسی و ختنه سوران، دور از چشم مردان اجرا می کنند. این نمایش نزد زنان و دختران جوان طالبان و خواهندگان بسیار دارد.

نمایش موغلی پنا یک مرور و یادآوری توأم با اقتدار، برنامه ریزی و هدفمند از نقش و حضور زن در خانواده است که با تکرار آن در مجالس زنانه به نوعی قدردانی از نقش زن در درون این طیف می‌پردازد و برای دخترانی که حضور دارند و هنوز ازدواج نکرده اند نوعی آینده نگری شیرین را تداعی می‌کند.

در بخش دوم  اجرا لابه لای دیالوگ‌ها و اشعار زن، جسته و گریخته مردان نیز مورد انتقاد قرار داده است که با ظرافت و طنز و هجویه‌های خاصی مورد توجه قرار می‌گیرد.

این نمایشنامه به نویسندگی و کارگردانی علیرضا داوری توسط گروه تئاتر آیینه جنوب سال 1396 با حضور بازیگران مطرح تئاتر استان هرمزگان در شهرهای مختلف استان و همچنین در سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر و چهارمین جشنواره تئاتر آیینی سنتی ارغون بهبهان به روی صحنه رفته است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران