در حال بارگذاری ...

تئاتر یک ضرورت است

پیام رضا کمالی زرکانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان به مناسب روز جهانی تئاتر

«تئاتر یک ضرورت است. یک ضرورت اجتماعی. همواره بوده و خواهد بود. ضرورتی که همگان بر تأثیر شگرفش بر اجتماع در ادوار مختلف اذعان دارند

به‌عنوان روز جهانی تئاتر در هفتمین روز فروردین در جشن بهار طبیعت و عید خجسته ایرانی «روز ملی هنرهای نمایشی» توسط خانواده هنرمندان تئاتر و شیفتگان این هنر جشن گرفته می‌شود. امسال موهبت و هدیه بزرگ خداوند یعنی باران رحمت الهی هم‌زمان بود با جاری شدن سیل در برخی از شهرهای کشور و حوادث پیرامون اش که باعث مکدر شدن خاطر مردم گردید که وظیفه خود می‌دانم که با همگی مصیبت دیدگان حادثه ابراز همدردی نمایم.

هنر تئاتر با وسعت فکر و اندیشه در همه ابعاد زندگی گذشته و امروز بشری تبلور داشته و با قدمت و سابقه کهن خود راهی برای نیل به آگاهی و خردمندی و تعالی است.

ثمره امروز تئاتر استان هرمزگان نتیجه کار و حضور گروه زیادی از کسانی است که برای رشد و بالندگی آن تلاش زیاد نموده‌اند و حاصل آن شور و عشق زیاد علاقه‌مندان به این هنر شریف و میراثی برای امروز و آیندگان است. پس به‌عنوان مدیر یک مجموعه فرهنگی و هنری من و همکارانم وظیفه‌داریم قدردان هنرمندان و فعالان و حامیان و مخاطبان و همه‌کسانی باشیم که درراه این میراث شایسته و ارزشمند به‌عنوان یک موهبت خداوند گام برمی‌دارند. در این روز خجسته که در همه جهان وجود و ارزش تئاتر جشن گرفته می‌شود افتخار بزرگ ما خدمت به خانواده بزرگ هنرمندان تئاتر و قدرشناسی از اساتید و پیشکسوتان و فعالان پرتلاش این هنر است.

ما به‌عنوان بخشی از فعالان خانواده بزرگ تئاتر به تأسی از پیشکسوتان این عرصه آرزو داریم با حضور و همت جوانان پرشور و هنرمندان راستین استان هنر نمایش با پایبندی به فرهنگ بومی و دانش هنری همچنان سربلند و پرامید خاک صحنه را از تن پیشینیان دور کرده و عاشقانه و پرامید به‌روزهای بلند و روشن در آسمان هنر این سرزمین فکر خواهیم کرد.

این جشن خجسته بر همه عاشقان دل‌سوخته این عرصه و آن‌هایی که به تئاتر ارزش و جایگاه بخشیده و برای اعتلای آن تلاش می‌کنند مبارک باشد.

 

رضا کمالی زرکانی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان




نظرات کاربران