در حال بارگذاری ...
حسین کریمی خبر داد:

آثار پذیرفته شده در سی‌امین جشنواره تئاتر هرمزگان معرفی شدند

دبیر سی و امین جشنواره تئاتر استان هرمزگان، در خصوص آثار منتخب سی‌امین جشنواره تئاتر استان هرمزگان گفت: ۱۱ نمایش از ۲۳ نمایش متقاضی شر کت در سی‌امین جشنواره تئاتر هرمزگان جهت شرکت در جشنواره انتخاب شدند که ۴ نمایش از بندرعباس، ۴ نمایش از شهرستان میناب، ۲ نمایش از رودان و یک نمایش از شهرستان بندرلنگه است.

به گزارش تئاتر هرمزگان، بیانیه هیات انتخاب سی‌امین جشنواره تئاتر استان هرمزگان به شرح زیر است:

تئاتر هرمزگان در طول سالیان دراز حیات خود اوج و فرودهای بسیار داشته است و بدون شک امروز متاثر از شرایط اجتماعی و اقتصادی و به‌عنوان بخشی از جامعه تئاتر ایران در مرحله خاصی قرار دارد که از بارزترین ویژگی‌های آن شکل‌گیری گروه‌های منسجم، توجه به نیاز مخاطب، ارتقا سطح دانش آکادمیک، استقلال مالی نسبی از دولت و تنوع در شیوه‌های اجرا است.

ما در سال های اخیر توانستیم تماشاگران بیشتری را به سالن‌ها بیاوریم اما شاید به جرات بتوان گفت یکی از نقاط ضعف تئاترمان این است که به دردها، رویاها و چالش‌های آدم‌های اطرافمان و مردم شهرها مان کمتر پرداخته‌ایم. ما هنوز با ایده آل‌ها و‌ چشم‌اندازهایمان فاصله زیادی داریم اما تغییرات تدریجی چشم‌انداز روشنی را پیش رویمان تصویر می‌کند.

 استقبال گروه‌های تئاتری استان از جشنواره سی‌ام امیدوارکننده بود و به جرات می‌توان گفت سطح فنی آثار نسبت به جشنواره‌های مهروموم‌های اخیر ارتقا داشتند اما همچون هر جشنواره دیگری ظرفیت پذیرش آثار محدود است و فقط تعدادی از آثار در جشنواره تئاتر استان حضور خواهند داشت و باقی هنرمندان همراه و مشوق دوستان خود در جشنواره خواهند بود.

اما امسال جشن تئاتر هرمزگان نه در جشنواره تئاتر استانی که از ابتدای سال و با اجراهای عمومی متعدد رقم خورده است، با تلاش همه گروه‌ها در سراسر استان و این تلاش شایسته تقدیر است. امسال میان تاریخ ارزیابی آثار و برگزاری جشنواره فرصت زیادی هست که به گروه‌های راه‌یافته توصیه می‌کنیم به تمرینات خود ادامه دهند و نمایش‌هایی با بهترین کیفیت در جشنواره اجرا نمایند.

حتی در میان آثاری که به جشنواره راه نیافته‌اند، نمایش‌هایی را داشتیم که باوجود برخی نقص‌ها و شاید تمرین کم، واجد ارزش‌های فنی بودند و قابلیت تبدیل‌شدن به اجراهای باکیفیت بالا را دارند که به این دوستان هم توصیه می‌کنیم تمرینات خود را مجدانه ادامه دهند تا جشن تئاتر هرمزگان با اجراهای پاییزه و زمستانه شما تا پایان سال تداوم یابد.

دبیر سی و امین جشنواره تئاتر استان هرمزگان اظهار داشت: در این دوره از بندرعباس گروه تاگ با نمایش «منسوخ» به نویسندگی و کارگردانی کورش سلمانی دهبارز، گروه لوار با نمایش «آمیگدال» مجتبی بستان پیرا، گروه تارس با نمایش «کشند سرخ، کشند عشق» گلنسا زارعی و گروه تئاتریکال با نمایش «مگس‌های مردار» ایسا صادقی به جشنواره این دوره راه یافتند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان هرمزگان اضافه کرد: از شهرستان میناب گروه ماچینا با نمایش «خواجه عطا» حسین غلامشاهی، گروه انگاره با نمایش «خیالات دم‌کرده» علی رحیمی شهواری، گروه آرموس با نمایش «دم قرمز» محمد سلیمی، گروه هارموزیا با نمایش «برا» رضا بهنامی؛ از شهرستان رودان گروه تگ با نمایش «هفت کوپه دریک قطار» مصطفی متوسل، گروه جولاسک با نمایش «دن کیشوت» میلاد صفایی؛ از شهرستان بندرلنگه گروه ققنوس با نمایش‌های «ماردارصاد» امین سالاری نیز جهت شرکت در سی‌امین جشنواره تئاتر هرمزگان انتخاب شدند.

حسین کریمی اضافه کرد: داوری این دوره توسط مجید سرنی زاده، رضا کمالی زرکانی، حسن سبحانی مینابی و امین اسماعیلی انجام شد.

 




مطالب مرتبط

پیام رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان هرمزگان به مناسبت روز هنرهای نمایشی

کسانی که قلب‌شان برای تئاتر می‌تپد به ارتقای آن کمک کنند
پیام رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان هرمزگان به مناسبت روز هنرهای نمایشی

کسانی که قلب‌شان برای تئاتر می‌تپد به ارتقای آن کمک کنند

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان هرمزگان در پیامی به مناسبت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی گفت: روز جهانی تئاتر یادآور قرن‌ها حضور بی‌دریغ و دیالوگ و گفت‌وگوی انسان با جامعه است.

|

«پهلوون کچل» به بندرعباس می‌آید

«پهلوون کچل» به بندرعباس می‌آید

اجرای نمایش عروسکی و موزیکال «پهلوون کچل» با کارگردانی هانیه هادی‌نژاد، از یکشنبه ۱۶ مهر، درپلاتو آفتاب بندرعباس آغاز خواهد شد.

|

اجرای نمایش «چتری برای اسلاف» در بندرعباس

اجرای نمایش «چتری برای اسلاف» در بندرعباس

نمایش «چتری برای اسلاف»، کاری از گروه نمایشی لوار که از ۲ مهر در سالن تماشاخانه آفتاب بندرعباس به صحنه رفته است، تا دوازدهم همین ماه به اجرایش ادامه خواهد داد.

|

مهتاب تبریزی، کارگردان حاضر در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی:

رقابتی شدن بخش عروسکی، کیفیت آثار را افزایش می‌دهد
مهتاب تبریزی، کارگردان حاضر در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی:

رقابتی شدن بخش عروسکی، کیفیت آثار را افزایش می‌دهد

مهتاب تبریزی، کارگردان هرمزگانی اعتقاد دارد بخش عروسکی جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی، بهتر است به صورت رقابتی برگزار شود تا کیفیت آثار افزایش یابد.

|

نظرات کاربران