در حال بارگذاری ...

جلسه هم اندیشی اعضای انجمن نمایش هرمزگان برگزار شد

جلسه هم اندیشی رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان با سرپرست و کارگردان های گروه های نمایشی سراسر هرمزگان در تماشاخانه آفتاب بندرعباس برگزار شد.

به گزارش تئاتر هرمزگان، حسین کریمی در این جلسه با تاکید بر ضرورت ثبت گروه های نمایشی در طرح ساماندهی گروه های نمایشی کشور اظهار داشت: ساماندهی گروه های نمایشی برای برنامه ریزی و تدوین راهکارهای مناسب جهت تقویت و حمایت گروه های نمایشی هرمزگان بسیار حائز اهمیت است.

 کریمی اضافه کرد: وقت آن رسیده که گروه های نمایشی نگاه حرفه ای به مدیریت گروه ها پیدا کنند و با برنامه های سالانه، نه تنها در اجرای نمایش که در زمینه های آموزشی، پژوهشی و  تحقیقی فعال های موثرتری داشته باشند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی هرمزگان یادآور شد: اگر گروه های نمایشی در زمینه اجرایی فعال تر عمل کنند انجمن با کیفیت بیشتری وظایف نظارتی و حمایتی خود را دنبال خواهد کرد.

 

در ادامه علی رحیمی شهواری عضو هیات رئسیه انجمن هنرهای نمایشی استان در خصوص برخورد گروه ها با جشنواره های استان گفت: جشنواره ها ویترین محصولات نمایشی استان هستند و لازم است گروه ها حضور جدی تری در جشنواره ها داشته باشند؛ نه اینکه یک ماه قبل تازه بفکر حضور در جشنواره باشند و هدف حضور کمی باشد!

رحیمی شهواری افزود: همدلی، مراودت و مشارکت گروه های نمایشی در ارتقای تئاتر استان بسیار موثر و ضروری است؛ در مراحل تولید اثر افراد متخصص می توانند علاوه به گروه خود  به سایر گروه ها نیز کمک کنند و تجربیات خود را در اختیار آنها قرار دهند.

صالح صالح زاده، دیگر عضو هیات رئیسه انجمن هنرهای نمایشی هرمزگان با تاکید بر اجرای عمومی نمایش های تولیدی در شهرستان ها گفت: همه گروه هایی که سالانه اثر نمایشی تولید می کنند می بایست جهت ارتقا سطح نمایش شهرستان ها، آثار خود را در شهرستان های کمتر برخوردار از لحاظ تولید نمایشی به اجرا بگذارند.

صالح صالح زاده با انتقاد از مسیر دشوار مراحل بازبینی و بازخوانی گروه ها جهت اجرای عموم خواستار تسهیل این روند با استفاده از کارشناسان حاضر در شهرستان مربوطه شد و اعلام کرد: گروه نمایشی در شهرستان ها بیش از یک ماه منتظر نتیجه بازخوانی و تایید هیات نظارت می ماند که این روند می تواند با کمک کارشناسان مورد تاییدی که در خود شهرستان ها هستند سریعتر انجام بگیرد و آثار توسط کارشناسان همان شهرستان بازخوانی و نتیجه به گروه اعلام شود.

گفتنی است در این جلسه سرپرست و کارگردان گروههایی از بندرعباس، میناب، رودان، هرمز، بستک، بندرلنگه و حاجی آباد حضور داشتند.




مطالب مرتبط

پیام رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان هرمزگان به مناسبت روز هنرهای نمایشی

کسانی که قلب‌شان برای تئاتر می‌تپد به ارتقای آن کمک کنند
پیام رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان هرمزگان به مناسبت روز هنرهای نمایشی

کسانی که قلب‌شان برای تئاتر می‌تپد به ارتقای آن کمک کنند

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان هرمزگان در پیامی به مناسبت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی گفت: روز جهانی تئاتر یادآور قرن‌ها حضور بی‌دریغ و دیالوگ و گفت‌وگوی انسان با جامعه است.

|

نظرات کاربران