در حال بارگذاری ...
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان خبر داد:

ابلاغ حکم رفع تخریب تالار شهر بندرعباس
آغاز ساخت مجتمع فرهنگی میناب از پاییز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان گفت: با همکاری دستگاه قضایی به ویژه دادستان بندرعباس، تفسیر درستی از قانون صورت گرفت و توانستیم حکم رفع تخریب تالار شهر بندرعباس را دریافت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر ازهرمزگان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان گفت: با همکاری دستگاه قضایی به ویژه دادستان بندرعباس، تفسیر درستی از قانون صورت گرفت و توانستیم حکم رفع تخریب تالار شهر بندرعباس را دریافت کنیم.

رضا کمالی زرکانی در گفت و گو با ایسنا، افزود: در روز ملی سینما نیز با توجه به محدودیت های کرونایی مجبور شدیم به جای برگزاری مراسم و آئینی با تماس تلفنی جویای احوال تنی چند از سینماگران هرمزگان به نمایندگی از جامعه سینمای استان باشم.

وی با بیان اینکه در سالی که گذشت نیز توانستیم علی رغم شیوع کرونا برنامه های مناسبی را در حوزه سینما برگزار کنیم، خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره فیلم نامه نویسی، برگزاری جشنواره اردیبهشت و همچنین تقدیر از سینماگران مهمترین برنامه های اجرایی در حوزه سینما بود که سبب شد موتور محرکه ای برای علاقه مندان به این عرصه باشد.

کمالی زرکانی با اشاره به اینکه در سال گذشته سالن حاجی آباد را به سینما تبدیل کردیم، اضافه کرد: تمام تلاش خود را به کار بسته ایم تا در سال جاری نیز سالن شهر بستک را هم به سینما تبدیل کنیم تا به ظرفیت صندلی های سینما هرمزگان ۳۰۰ صندلی دیگر اضافه شود.

وی با بیان اینکه هر وقت کار را به دست هنرمندان واگذار کرده ایم شاهد رونق و جلوه آن موضوع بوده ایم، عنوان کرد: در حوزه سینما با همکاری انجمن سینمای جوان و انجمن سینماگران هرمزگان توانسته ایم در تعامل با هنرمندان و خاک خوردگان این عرصه تمامی تلاش خود را برای توسعه و حرکت رو به جلو سینما در هرمزگان انجام دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان با اشاره به اینکه استقبال مناسب از جشنواره فیلم اردیبهشت با وجود مجازی برگزار شدن نقطه عطفی در حوزه فرهنگ و هنر هرمزگان بود، اظهار کرد: استقبال فوق العاده علاقه مندان به صورت مجازی از فیلم های اکران شده نشان دادکه علاقه مندان به سینما در هرمزگان پرتعداد هستند هرچند که کرونا سبب شد زمینه گردهم جمع شدن و محافل هنری در جشنواره اردیبهشت عملی نشود.

وی در خصوص آخرین وضعیت تالار شهر بندرعباس، افزود: خوشبختانه با همکاری دستگاه قضایی به ویژه دادستان بندرعباس، تفسیر درستی از قانون در خصوص این موضوع صورت گرفت که توانستیم حکم رفع تخریب تالار شهر بندرعباس را دریافت کنیم و پیگیر مراحل انجام پروانه ساخت آن هستیم و منابع مالی این پروژه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأمین می شود.

کمالی زرکانی در خصوص وعده ساخت مجتمع فرهنگی شهرستان میناب، عنوان کرد: در این پروژه ۵ میلیارد تومان بودجه ملی و یک میلیارد تومان توسط استاندار هرمزگان از محل سفرهای رئیس جمهوری نیز اختصاص یافته است که با توجه به توافقات صورت گرفته و مبادله موافقت نامه ها از پاییز امسال عملیات ساخت آن آغاز می شود.

وی با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی سازنده این پروژه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها بهره بردار است، تصریح کرد: امیدواریم تا آبان ماه پیمانکار مشخص و عملیات ساخت آن آغاز شود تا شاهد باشیم پردیس سینمایی ممتازی در سطح کشور در شرق هرمزگان به بهره برداری برسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان در پایان از حمایت تولید ۴ فیلم در استان هرمزگان خبرداد و اضافه کرد: یکی از این فیلم ها مربوط به شهرستان بشاگرد بوده و امیدواریم این فیلم با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تولید و عرضه شود.




مطالب مرتبط

اجرای نمایش «چتری برای اسلاف» در بندرعباس

اجرای نمایش «چتری برای اسلاف» در بندرعباس

نمایش «چتری برای اسلاف»، کاری از گروه نمایشی لوار که از ۲ مهر در سالن تماشاخانه آفتاب بندرعباس به صحنه رفته است، تا دوازدهم همین ماه به اجرایش ادامه خواهد داد.

|

نظرات کاربران