در حال بارگذاری ...
به قلم مهدی عطایی

کتاب «خاطرات صحنه» منتشر شد

مجموعه خاطرات صحنه از مهدی عطایی دریایی هنرمند هرمزگانی، در دو جلد منتشر شد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از هرمزگان «مهدی عطایی» از چهره‌های شناخته شدۀ تئاتر هرمزگان است. حضور و فعالیت بیش از چند دهۀ او در این عرصه او را به نوعی بخشی از پیکرۀ تئاتر در این منطقه محسوب کرده است. او کاملاً از جنس تئاتر و نمایش است. نمایشنامه نوشته، کارگردانی، بازیگری و… از او سرزده است تا یک تئاتری تمام و کمال باشد و دقیقاً همین ویژگی او را به سمت روایت آنچه بر تئاتر هرمزگان گذشته است سوق داده تا او روایتگر یک جریان فرهنگی باشد. روایتی از جنس شفاهی که به همت و اراده‌اش شکل مکتوب به خود گرفته و در حال حاضر در دو جلد با عنوان «خاطرات صحنه» چاپ و منتشر شده است. 
اوایل پاییز سال گذشته در صحبت اولیه‌ای که با انتشارات سمت روضشن کلمه داشته اند تنها حرف از آماده‌سازی یک مجموعه از روایت شفاهی او از تئاتر در هرمزگان بود که قرار شد در قالب یک کتاب چاپ و منتشر شود. اما وقتی کار نوشتن و آماده‌سازی به درازا کشید می توان متوجه شد این ماجرا روایت ادامه‌داری خواهد داشت.
 مهدی عطایی عنوان کرد:مجموعه‌هایی از این دست روایت یک جریان فرهنگی را با خود دارند. روایتی که در آن مانند صحنۀ تئاتر، شخصیت‌ها، گفتگوها و در نهایت داستان ماجرا جان می‌گیرد. نسل امروز به چشم‌انداز روشنی از گذشته می‌توانند چشم بدوزند، تماشا کنند و نقشه راه امروز را با شناخت روشنی از گذشته پی بریزند.خاطرات صحنه در برگیرنده خاطرات اینجانب از درگذشتگان تئاتر هرمزگان در طول سال‌هایی است که از آغاز فعالیت هم تا امروز در صحنه تئاتر نقش آفرینی داشتند
چه در نقش نویسنده و کارگردان و بازیگر چه در نقش معلم تان هدف زیادی از آن عزیزان و روایت بخشی از تاریخ تئاتر استان بیان رخدادها تکنیک‌ها و شیوه‌های پنج دهه پیش و نقل شرایط تاریخی سیاسی اجتماعی و فرهنگی تئاتر این سامانه می باشد




مطالب مرتبط

اجرای نمایش «چتری برای اسلاف» در بندرعباس

اجرای نمایش «چتری برای اسلاف» در بندرعباس

نمایش «چتری برای اسلاف»، کاری از گروه نمایشی لوار که از ۲ مهر در سالن تماشاخانه آفتاب بندرعباس به صحنه رفته است، تا دوازدهم همین ماه به اجرایش ادامه خواهد داد.

|

نظرات کاربران