در حال بارگذاری ...

پژوهشگر هرمزگانی به دانشگاه هامبورگ آلمان دعوت شد

مجید سرنی زاده کارگردان گروه نمایشی کارگاه بندرعباس به بیست و سومین کنفرانس بین المللی مطالعات اجرا به میزبانی دانشگاه هامبورگ آلمان دعوت شد. سرنی زاده در مقاله خود با عنوان مطالعه ای بر روی جنبه های اجرایی فعالیت های اعتراضی نگهبانان جلگه میناب" به جنبه های نمایشی فعالیت های گروه "نگهبانان جلگه ی میناب" پرداخته است.

به گزارش تئاتر هرمزگان، مجید سرنی زاده پژوهشگر هرمزگانی به دانشگاه هامبورگ آلمان دعوت شد.

مجید سرنی زاده کارگردان گروه نمایشی کارگاه بندرعباس  به بیست و سومین کنفرانس بین المللی مطالعات اجرا به میزبانی دانشگاه هامبورگ آلمان دعوت شد. 

سرنی زاده در مقاله خود با عنوان «مطالعه ای بر روی جنبه های اجرایی فعالیت های اعتراضی نگهبانان جلگه میناب» به جنبه‌های نمایشی فعالیت‌های گروه نگهبانان جلگه ی میناب پرداخته است. 

این هنرمند هرمزگانی اظهار داشت: مسئله محیط زیست و بحران کم آبی در جهان یکی از مهم‌ترین دغدغه های انسان معاصر است که در این میان گروه خودجوش "نگهبانان جلگه میناب" برای ایجاد توجه به بحران فروچاله ها و خشکسالی در دشت میناب فعالیت هایی را ترتیب داده اند که بسیاری از آنها دارای ویژگی نمایشی و اجرایی است.

او با اشاره به این مطلب که کلید واژه  کنفرانس امسال واژه‌ی سرریز است افزود: سرریز  به معنی  استعاری فشارهای اقتصادی، صنعتی، تکنولوژی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در جوامع که موجبات سرریز، عصیان و حرکت های را میان انسان ها و طبیعت فراهم می‌کند. 

این پژوهشگر گفت: این کنفرانس بزرگ‌ترین رویداد پژوهشی فرهنگی جهان در حوزه مطالعات اجراست که از ١٩ تا ٢٢ خرداد ماه سال آینده در دانشگاه هامبورگ آلمان برگزار می‌شود.
مجید سرنی زاده پیش از این دو بار به کنفرانس بین المللی تئاتر تجربی چین، دو کنفرانس بین المللی مطالعات اجرا در استرالیا و ژاپن و یک بار به دوسالانه هنرهای حرکتی در هندوستان دعوت شده است.

 




نظرات کاربران