در حال بارگذاری ...

کارگاه «حافظه حرکتی جمعی» در تهران برگزار شد

کارگاه آموزشی «حافظه حرکتی جمعی» در قالب یک دوره آموزشی ۱۵ ساعته بصورت تئوری و عملی در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر تهران برگزار شد.

به گزارش تئاتر هرمزگان به نقل از روابط عمومی انجمن هنرهای نمایشی استان هرمزگان، موضوع این کارگاه چارچوب مفهومی "حافظه حرکتی جمعی"بود که ابداع پژوهشگر گروه تئاتر کارگاه بندرعباس است.
سرپرست گروه تئاتر کارگاه بندرعباس در این باره گفت: این مفهوم نظری پیش از این در قالب مقالاتی در بیستمین کنفرانس بین المللی مطالعات اجرا (20th International Conference of Perfomance Studies ) ، جایزه دکتر ناظر زاده کرمانی و همایش ملی مطالعات اجرا دریچه ای بر تئاتر امروز ایران ارائه شده است . همچنین تولیدات عملی گروه با محوریت این نظریه پیش از این در دوسالانه هنرهای حرکتی هندوستان (Attakkalari Biennial 2011 ) اجرا شده است.
مجیدسرنی زاده پژوهشگر گروه تئاتر کارگاه بندرعباس در این خصوص گفت: این تکنیک راه حلی است که با جلب توجه اجراگران به بسته ای از حرکات ، ژست ها و تصاویر در بستر تکنیک های نمایشی و با نگاهی به تعهدات ارزشی و متافیزیکی، تئاتر مبتنی بر حرکت در ایران را به سوی تئاتری ایرانی – به معنای تئاتری که ارتباط عمیقی با مخاطب ایرانی برقرار خواهد کرد -  سوق خواهد داد.

این کارگاه بخشی از پروژه ملی " تئاتر را باید به آتش کشید است" که به عنوان یکی از دوازده پروژه برگزیده مرکز مطالعات اجرایی قشقایی از تاریخ 26 اردیبهشت لغایت 11 خرداد در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.




نظرات کاربران