در حال بارگذاری ...
امام جمعه بندر عباس:

تئاتر گویاترین هنر است

امام‌جمعه بندرعباس گفت: تئاتر در انتقال پیام به جامعه به‌مراتب بسیار تأثیرگذارتر از سخنرانی‌ها و جلسات است و می‌توان این هنر را گویاترین هنر دانست.

به گزارش روابط عمومی انجمن هنرهای نمایشی استان هرمزگان، آیت‌الله نعیم‌آبادی در دیدار با اعضای انجمن نمایش، در آستانه اردیبهشت تئاتر هرمزگان گفت: تئاتر بیان روشنی از درون هنرمند است و هنرمندان عرصه نمایش می‌توانند به بهترین شکل اندیشه خود را از طریق اجرای تئاتر به مردم منتقل کنند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با اشاره به قدمت هنرهای نمایشی اشاره کرد و اظهار داشت: نمایش از زمان‌های بسیار دور جهت انتقال اندیشه، احساسات و ...بین انسان‌ها رایج بوده و تا امروز رسالت خود را حفظ کرده است و این نشانگر پویایی این هنر ارزشمند است.

 

وی اضافه کرد: هنر به همان اندازه که می‌تواند مفید واقع شود، می‌تواند تأثیرات سوئی داشته باشد، لذا هنرمندان باید هوشیارانه این راه را دنبال کنند.

 

امام‌جمعه بندرعباس موفقیت و تأثیرگذاری گروه‌های نمایشی را وابسته به دو عامل دانست و یادآور شد: اول صورت یا فرم است که می‌بایست به آن توجه داشت و دوم محتوا و مفهوم است که هر چه با عناصر اصیل منطقه‌ای آمیخته شود میزان اثرگذاری آن بیشتر و همچنین در جذب مخاطبان می‌تواند موفق‌تر باشد.

 

آیت‌الله نعیم‌آبادی به استقلال هنرمندان تأکید کرد و گفت: به حرف‌ها و حاشیه‌ها توجه نشان ندهید و تنها به تولید آثار هنری تمرکز داشته باشید و پس از پایان کار نیز منتظر قدردانی نباشید زیرا جامعه با استقبال از آثار شما قدر شما و هنرتان را می‌داند و اگر در این راه‌کار درست را انجام دهید به جایگاه واقعی خود در جامعه دست می‌یابید.

در پایان حسین کریمی، رییس انجمن نمایش ضمن تشکر از حمایت امام‌جمعه از فعالیت‌های فرهنگی و هنری در استان، گزارش اجمالی از عملکرد انجمن نمایش در سال‌های اخیر را ارائه کرد.




مطالب مرتبط

پیام رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان هرمزگان به مناسبت روز هنرهای نمایشی

کسانی که قلب‌شان برای تئاتر می‌تپد به ارتقای آن کمک کنند
پیام رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان هرمزگان به مناسبت روز هنرهای نمایشی

کسانی که قلب‌شان برای تئاتر می‌تپد به ارتقای آن کمک کنند

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان هرمزگان در پیامی به مناسبت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی گفت: روز جهانی تئاتر یادآور قرن‌ها حضور بی‌دریغ و دیالوگ و گفت‌وگوی انسان با جامعه است.

|

نظرات کاربران