در حال بارگذاری ...

فجر امسال به آثار شهرستان‌ها فرصت دیده شدن داد

کارگردان نمایش «زمانی برای گاوهای شیرده» می‌گوید جشنواره امسال به‌ جز نظم و برنامه‌ریزی‌اش، این حسن را دارد که نمایش‌هایی که حتی در شهرستان‌های کوچک اجرای عمومی رفته‌اند، برای بخش مرور جشنواره دعوت شده‌اند.

حسن سبحانی مینابی که از شهرستان میناب در بخش مرور جشنواره نمایش‌اش را به صحنه برد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایران تئاتر گفت: شیوه اجرایی این نمایش به سوررئال نزدیک است و فضای انتزاعی دارد. ما بر اساس خرده‌فرهنگ‌ها و باورهای جنوب، میزانسن‌هایی را طراحی کردیم که در آیین‌های جنوب استفاده می‌شود، مثل سحر کردن آدم‌ها و غیب شدنشان روی صحنه و تبدیل شدنشان به حیوانات.

سبحانی درباره داستان این نمایش گفت: این متن را حسین احمدی‌نسب نوشته و داستان آن درباره مردمی است که در نزدیکی هرمز زندگی می‌کنند که پر از طلسم است و درباره مسخ کردن آدم‌ها و بدل کردن آن‌ها به گاو است. شخصیتی به اسم «ماما» می‌خواهد جلوی این مسخ را بگیرد.

سبحانی که سال پیش هم در جشنواره تئاتر فجر حضور داشت، گفت: تاکنون 8 نمایش خیابانی در سال‌های گذشته در جشنواره فجر اجرا کرده‌ام و سال گذشته نیز با نمایشی در جشنواره حضور داشتم اما جشنواره تئاتر فجر امسال، ایده‌های نویی داشت و به کارگردان‌هایی در شهرستان‌های کوچک، فرصت دیده شدن در جشنواره بین‌المللی را داد که اتفاق بزرگی بود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران