در حال بارگذاری ...

آیین روز ملی هنرهای نمایشی در استان هرمزگان برگزار شد

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان هرمزگان درمراسم روز جهانی تئاتر گفت: امیدوارم مشکلات زیرساخت‌های تئاتر استان هرمزگان با دستور و حمایت‌های استاندار رفع شود تا ظرفیت سالن‌های نمایش هرمزگان پاسخگوی اجرای گروه‌های نمایشی باشد.

به گزارش تئاتر هرمزگان، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان هرمزگان گفت: امیدوارم مشکلات زیرساخت‌های تئاتر استان هرمزگان با دستور و حمایت‌های استاندار رفع شود تا ظرفیت سالن‌های نمایش هرمزگان پاسخگوی اجرای گروه‌های نمایشی باشد.

به گزارش روابط عمومی انجمن هنرهای نمایشی ، حسین کریمی در آئین روز ملی هنرهای نمایشی در استان هرمزگان، افزود: اجراهای عمومی استان هرمزگان در سال گذشته قابل‌توجه بود به‌گونه‌ای که ظرفیت سالن‌های نمایش استان پاسخگوی اجرای گروه‌های نمایشی نیست.

وی اظهار کرد: اجراهای عموم وحضور گروه‌های نمایشی استان در فستیوال‌های خارج از کشور نشان‌دهنده پویایی تئاتر استان است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: سال گذشته ما شاهد 75 اجرای عمومی در سطح استان بودیم و بعضی از گروه‌ها به دلیل نبودن زمان خالی سالن، موفق به اجرا نشدن که می‌طلبد مسئولین و متولیان ذی‌ربط به مسئله زیرساخت توجه جدی داشته باشند.

وی اضافه کرد: اجرای نمایش‌های خیابانی با موضوعات مختلف در جهت کمک به مردم و جامعه یکی دیگر از برنامه‌های این انجمن است که از سال‌های گذشته به این موضوع پرداخته شد و با استقبال مردم و مسئولین همراه بود.

کریمی خطاب به استاندار هرمزگان که در این مراسم حضور داشت، تصریح کرد: امیدوارم مشکلات زیرساخت‌های تئاتر استان هرمزگان با دستور و حمایت‌های دکتر همتی رفع شود.

وی در پایان گفت: تمامی شهرهای ایران دارای تئاتر شهر هستند که به این منظور محل فعلی پلاتو آفتاب شهر بندرعباس جانمایی شده اما برای تحقق آن نیاز به همکاری جهت انتقال کتابخانه به محل دیگری هستیم که امیدوارم با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط این امر محقق شود.

همچنین در این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان با بیان اینکه این دستگاه اجرایی یکی از ثروتمندترین ادارات در سطح استان است، اظهار کرد: مهم‌ترین سرمایه هر دستگاه اجرایی منابع انسانی آن است که خوشبختانه با دارا بودن هنرمندان و اصحاب رسانه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از غنی‌ترین دستگاه‌های اجرایی است.

رضا کمالی زرکانی با اشاره به اینکه خوشحالم که پویاترین انجمن فرهنگی هنری استان به انجمن هنرهای نمایشی تعلق دارد، تصریح کرد: به‌طور حتم اگر این جمع شکل‌گرفته است به‌پاس تلاش‌های کریمی و سایر دست‌اندرکاران انجمن هنرهای نمایشی بوده که با به فعالیت و تلاش‌های شبانه‌روزی‌شان توانسته‌اند به‌خوبی تئاتر هرمزگان را به نمایش گذاشته و سبب درخشش درصحنه‌های بین‌المللی و کشوری شوند.

وی در پایان گفت: باید همواره قدردان اساتیدی همچون حبیب زاده، عطایی، موحدی، هنروری و بسیاری از افراد دیگر باشیم که با تلاش‌هایشان این میراث گران‌بها را برایمان به یادگار گذاشتند.

آیین روز ملی هنرهای نمایشی در استان هرمزگان با حضور  همتی(استاندار هرمزگان)، آشوری(نماینده هرمزگان در مجلس)، کمالی زرکانی(مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان) و هنرمندان تئاتر هرمزگان برگزار شد




نظرات کاربران