در حال بارگذاری ...

«خنده ماهی» هرمزگان در جشنواره عروسکی تهران اجرا می‌شود

برای اولین بار در جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران-مبارک یک اثر دانش‌آموزی به نام «خنده ماهی» از هرمزگان به روی صحنه می‌رود.

به گزارش تئاتر هرمزگان، نمایش عروسکی «خنده ماهی» کاری از دانش آموزان بندرلنگه به‌عنوان اثر برتر تئاتر دانش آموزان کشور شناخته‌شده و برای اجرا در جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران-مبارک انتخاب شد.

این نمایش که با حمایت ایرج صوغانی ریاست و فاطمه پولادی معاونت محترم پرورشی آموزش‌وپرورش بندرلنگه تولید شده در تاریخ پنجم و ششم شهریورماه به روی صحنه می‌رود.

نمایش «خنده ماهی» را محمد پرخو نوشته و امین سالاری کارگردانی کرده و ساخت عروسک را کانون پرورشی فکری کودک و نوجوان بندرلنگه به عهده داشته است.

 در این نمایش معراج صوغانی، حسام‌الدین راهبر، دیهیم دهقان، دانیال دهقان، آرین بلبلی زاده، یاسین رفسنجانی، علیرضا دهقانی، احمد علوی، مهیار قاسمی، مبین سخی و متین رجایی به‌عنوان بازی دهنده و صداپیشه ایفای نقش می‌کنند و خالد راهبر به‌عنوان سرپرست و یحیی پرخو طراح صحنه و نور است.

جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران مبارک هر دو سال یک‌بار، در تهران و به همت مرکز هنرهای نمایشی ایران و دفتر یونیمای جهانی شعبه ایران برگزار می‌گردد.

گفتنی است نمایش «مکبث» به کارگردانی مجید بشکال از گروه تئاتر کارگاه بندرعباس نیز در بخش بزرگ‌سال این رویداد بین‌المللی اجرا خواهد شد.




مطالب مرتبط

پیام رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان هرمزگان به مناسبت روز هنرهای نمایشی

کسانی که قلب‌شان برای تئاتر می‌تپد به ارتقای آن کمک کنند
پیام رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان هرمزگان به مناسبت روز هنرهای نمایشی

کسانی که قلب‌شان برای تئاتر می‌تپد به ارتقای آن کمک کنند

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان هرمزگان در پیامی به مناسبت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی گفت: روز جهانی تئاتر یادآور قرن‌ها حضور بی‌دریغ و دیالوگ و گفت‌وگوی انسان با جامعه است.

|

نظرات کاربران