در حال بارگذاری ...

«مکبث» راه را برای حضور در جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی ایران باز کرد

نمایش «مکبث» به کارگردانی مجید بشکال از گروه تئاتر کارگاه بندرعباس برای نخستین بار موفق شده از هرمزگان به این رویداد بین‌المللی راه پیدا کند.

به گزارش تئاتر هرمزگان، جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های نمایشی در ایران به دبیری مرضیه برومند است که در سه بخش بزرگ‌سال، کودک- نوجوان و خانواده و مهمان، از ۱ تا ۷ شهریور در تهران برگزار می‌شود.

 

مجید بشکال تنها کارگردان فعال درزمینهٔ نمایش عروسکی هرمزگان، بیش یک دهه در حوزه تولید آثار نمایشی عروسکی فعالیت می‌کند؛ بشکال نمایش «مکبث» را با آموزه‌های عرفان شرقی و نگاه ویژه به آثار مولانا بازتولید کرده است.

طراحی و کارگردانی نمایش و همچنین طراحی و ساخت عروسک‌ها و طراحی نور بر عهده خود مجید بشکال است؛ فتحیه بقایی، زینب موسوی پور، آیدا ماندگاری، روناک حاجیان، مرتضی شنبه نیا، ابراهیم پور شریفی به‌عنوان عروسک‌گردان در این اثر فعالیت می‌کنند.

زینب موسوی پور طراح لباس، امین باسره موسیقی، زهرا بختیاری منشی صحنه، آرتا زاهدی روابط عمومی، جمیله دبیری نیا امور رسانه نمایش «مکبث» را بر عهده دارند.

در این جشنواره ۱۳ اثر در بخش بزرگ‌سال، ۸ اثر در بخش کودک و نوجوان و ۴ اثر در بخش مهمان هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک اجرا می‌شوند.

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران