در حال بارگذاری ...

هرمزگانی‌ها در جشنواره ملی آیین‌های نمایشی رضوی درخشیدند

هفتمین جشنواره ملی آیین‌های نمایشی رضوی یاسوج با معرفی نفرات برتر به پایان رسید و تنها نماینده هرمزگان در این جشنواره با دست‌پر به خانه بازگشت.

به گزارش تئاتر هرمزگان، هفتمین جشنواره آیین‌های نمایشی در فرهنگ رضوی، از ۲۹ تیرماه تا ۱ مردادماه ۹۷، به مدت سه شب در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد و نمایش «بال‌های اهورا » به کارگردانی حبیب اله ناصری و باقر رمضان زاده از گروه صدف شهرستان میناب یکی از برگزیدگان این جشنواره ملی بود.

با رای هیئت‌داوران، محمدحسین ناصر بخت، اردشیر صالح پور و هوشنگ جاوید  سه اثر نمایشی، به ترتیب مقام اول تا سوم را به دست آوردند: نمایش «شابریون» استان خوزستان، نمایش «بال‌های اهورا» استان هرمزگان و نمایش «وصال یار» استان کردستان  و یک اثر نقالی با عنوان  «نقل سلسله الذهب» به نقالی «محمد رفیع شیخی» از استان البرز برگزیده شدند

تئاتر «بال‌های اهورا» سرگذشت دختری را روایت می‌کند که با اعتقادات قلبی خود به حضرت امام رضا (ع) تمسک می‌جوید و با حضورش در حرم تجربه‌های تازه‌ای کسب می‌کند.

در این نمایش محمد اختیاری، عبدالکریم حمزوی،  طاهره آزادی،  زینب رسولی،  بتول رمضان زاده و طهورا حمزوی ایفای نقش کردند؛ جواد ذاکری و موسی قلعه مینابی طراحی و اجرای موسیقی نمایش را بر عهده داشتند.

 




مطالب مرتبط

پیام رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان هرمزگان به مناسبت روز هنرهای نمایشی

کسانی که قلب‌شان برای تئاتر می‌تپد به ارتقای آن کمک کنند
پیام رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان هرمزگان به مناسبت روز هنرهای نمایشی

کسانی که قلب‌شان برای تئاتر می‌تپد به ارتقای آن کمک کنند

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان هرمزگان در پیامی به مناسبت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی گفت: روز جهانی تئاتر یادآور قرن‌ها حضور بی‌دریغ و دیالوگ و گفت‌وگوی انسان با جامعه است.

|

نظرات کاربران