در حال بارگذاری ...

جلسه هم‌اندیشی انجمن نمایش هرمزگان با رئیس پلیس‌راه برگزار شد

جلسه اعضای انجمن هنرهای نمایشی با رئیس پلیس‌راه استان هرمزگان در خصوص استفاده از ظرفیت‌های تئاتر در جهت فرهنگ‌سازی و باهدف کاهش تصادفات جاده‌ای برگزار شد.

به گزارش تئاتر هرمزگان، علی اسفندانی رئیس پلیس‌راه استان هرمزگان در این جلسه اظهار داشت: ۶ درصد تصادفات جاده‌ای ایران در استان هرمزگان اتفاق می‌افتد و ماهانه حدود ۲۰ کشته در تصادفات استان داریم که فاجعه بزرگی است اما توجهی به آن نمی‌کنیم. 
 اسفندانی اضافه کرد: مصیبتی که برای خانواده‌های جان‌باختگان اتفاق می‌افتد و تبعات اقتصادی و اجتماعی این تصادفات قابل‌توجه است و این در حالی است که ۴۶ درصد جان‌باختگان بین ۲۰ تا ۵۰ سال هستند.  
  در ادامه حسین کریمی رئیس انجمن هنرهای نمایشی گفت: هنر زبانی است که می‌تواند با پرداختن به این موضوعات و فرهنگ‌سازی در این زمینه به پیشگیری و کاهش آسیب‌های ناشی از این تصادفات کمک کند.  
کریمی یادآور شد: در کشورهای پیشرفته تئاتر کاربردی با توجه به ظرفیت‌هایش به کمک دستگاه‌های مختلف می‌آید و معضلات و مشکلات را به مشارکت مردم حل می‌کنند.  

گفتنی است در پایان جلسه مقرر شد در اولین گام برگزاری یک جشنواره ملی با موضوعات مرتبط در دستور کار تیم مشترک انجمن نمایش و پلیس‌راه قرار بگیرد.          




نظرات کاربران