در حال بارگذاری ...

کانون بازیگران تئاتر هرمزگان تشکیل شد

پس از اعلام انجمن هنرهای نمایشی هرمزگان به گروه‌های سراسر استان مبنی بر برگزاری جلسه‌ای در خصوص تشکیل «کانون بازیگران»، جلسه هم‌اندیشی و بررسی مشکلات و همچنین راهکارهای حقوقی جهت بهبود وضعیت بازیگران تئاتر انجام شد که درنهایت سه نفر از بازیگران باسابقه تئاتر استان مسئولیت «کانون بازیگران هرمزگان» را پذیرفتند و انجمن هنرهای نمایشی رسما این کانون را به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های انجمن هنرهای نمایشی استان هرمزگان معرفی کرد.

به گزارش تئاتر هرمزگان، رئیس انجمن هنرهای نمایشی هرمزگان در این جلسه که با حضور هنرمندان تئاتر استان بود گفت: ضرورت چنین تشکیلاتی در حوزه‌های مثل نویسندگی و کارگردانی هم احساس می‌شود تا هنرمندان به‌صورت تخصصی به بحث‌های آموزشی، حقوقی، صنفی و ... خود بپردازند و انجمن هم با انسجام بیشتری بتواند پیگیر خواسته‌های هنرمندان باشد.

 

حسین کریمی اضافه کرد: با تشکیل «کانون بازیگران استان» که قطعاً اعضای بیشتری نسبت به سایر حوزه خواهد داشت این جریان را آغاز کردیم و امیدواریم با کمک سایر هنرمندان «کانون کارگردانان تئاتر» و «کانون نویسندگان تئاتر» را به‌زودی راه‌اندازی کنیم.

 

در ادامه مجید سرنی زاده به‌عنوان پیشنهاددهنده طرح و از اعضای اتاق فکر انجمن به هدف از تشکیل کانون بازیگران اشاره کرد و اظهار داشت: هدف اصلی تشکیل کانون بازیگران نگاه تخصصی به حوزه بازیگری در بخش‌های مختلف همچون بازیگری تئاتر، بازیگری نمایش‌های رادیویی و حوزه نمایش تلویزیونی و سینمایی است که می‌توان با تعیین سطح بازیگران مختلف، کلاس‌های آموزشی در راستای نیاز این هنرمندان برگزار کرد.

سرنی زاده یادآور شد: ما بیش از ۵۰۰ بازیگر نمایش در هرمزگان داریم؛ برخی از آن‌ها فارغ‌التحصیل رشته بازیگری تئاتر و برخی به‌صورت تجربی این حرفه را دنبال می کنند؛ با تشکیل این کانون می‌توان نیازهای آموزشی، حقوقی و سایر نیازهای حرفه ای پیش روی این هنرمندان را رفع کرد.

 

مجید سرنی زاده افزود: کارهای بزرگ با برداشتن قدم‌های کوچک میسر است و با تشکیل «کانون بازیگران» قرار نیست معجزه‌ای کنیم؛ می‌خواهم منسجم و تخصصی‌تر در بخش بازیگری فعالیت کنیم و در این راه نیازمند همراهی همه بازیگران استان هستیم.

 

در پایان سیما پدرسالاری، فریده گرمساری و رضا آزاد دریایی داوطلب شدند که مسئولیت و پیگیری مسائل «کانون بازیگران تئاتر هرمزگان» را بر عهده بگیرند.

 

 




نظرات کاربران