در حال بارگذاری ...
مریم کاظمی داور یازدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی:

برگزاری جشنواره موضوعی برای هنرمندان شهرستانی ایجاد انگیزه می کند

به گزارش تئاتر هرمزگان، مریم کاظمی  داور یازدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی  با اشاره به اینکه مهم ترین دغدغه تمای اهالی تئاتر پا گرفتن جریان مستمراجراهای عمومی است گفت: اجرای نمایش با مخاطب شکل می گیرد و بالنده می شود.  این جشنواره می تواند زمینه و پایه خوبی برای رشد اجرای استان ها باشد به شرطی که  استان هایی که نماینده هایشان را می فرستند، بعد از بازگشت به شهرشان زمینه های اجرای عمومی را برایشان فراهم کنند تا هر روز قوی تر شوند وعلاقمندی و ایده آل همه فقط اجرا در تهران نباشد.

کاظمی افزود: جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی  11 دوره است که برگزار می شود، گروه های ستادی آن کاربلد و حرفه ای شده اند و مردم شهرهم جشنواره را شناخته اند و باید سالن ها پر شود و مردم هرسال انتظار برگزاری جشنواره را در شهرشان داشته باشند.

مریم کاظمی برگزاری جشنواره را در بندرعباس و میناب اتفاق خوبی دانست و گفت: خیلی مهم است که همه رویداد ها به تهران محدود نشود. هر جشنواره یک جای جدید برگزار شود و این رویدادهای هنری در سراسر استان های ایران پخش شود.

او به ایجاد انگیزه برای گروه های شهرستانی اشاره کرد و افزود: وجود این جشنواره و امکانات کمکی که برای جشنواره در نظر گرفته می شود انگیزه خوبی است که گروه ها کار کنند. فرصت خوبی است که توجه گروه های شهرستانی جلب شوند و کار موضوعی تولید کنند.

کاظمی با بیان این که در جشنواره های موضوعی نمایشنامه حرف اول را می زند گفت: چون این گونه نمایشنامه ها از قبل به تعداد کافی وجود ندارند و کارکردی مقطعی دارند، گاهی در شرایط ناگهانی و هیجان زده تولید می شود. با تقویت بخش نمایشنامه نویسی باید به نقطه ای برسیم که متن ها شتابزده نباشد و پختگی لازم را داشته باشند.

او افزود: پیشنهاد می کنم مثل اولین رپرتوار کودک، ابتدا یک مسابقه نمایشنامه نویسی برگزار شود و بعد نمایشنامه های برتر به کارگردان هایی که متقاضی هستند ارائه شود تا در جشنواره اجرا کنند.

دبیر بیست و چهارمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان گفت: جشنواره ها نباید تنها یک رویداد هنری باشد و تمام شود بلکه باید پلان زیر بنایی داشته باشد و روی تئاتر کشور تاثیر بگذارد.

  او افزود: به تعداد بی نهایت جشنواره کودک می تواند درکشور اجرا شود و  نباید فکر کنیم هرجشنواره با موضوع کودک الزاما به هم ربط دارد می شود، بلکه هر کدام کار خودش را می کند. جشنواره کودک و نوجوان همدان کاملا تخصصی است و کارهای حرفه ای را دربرمی گیرد و به سمت اجراهای حرفه ای می رود تا بخش حرفه ای کودک و نوجوان را قوی تر کند. جشنواره های دیگر هم می توانند به اجراهای عمومی خوراک بدهند تا هنرمندان نیروهایشان را بسیج کنند و با شوق و انگیزه اجرای عمومی، در موضوع های مختلف کار تولید کنند.




نظرات کاربران