در حال بارگذاری ...
شهرام کرمی داور یازدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی:

جشنواره ها به بدنه تئاتر کمک می کنند

شهرام کرمی داور یازدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی با اشاره به اینکه جشنواره یازدهمین دوره برگزاری خود را سپیری می کند گفت: برگزار گنندگان جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی از جهت ستادی و اجرایی تجربه خوبی دارند و هنرمندان نیز با ماهیت آن آشنا هستند. خود من اولین باراست که شرکت می کنم اما سال ها است این عنوان را میبینم و همیشه برایم جذاب بوده است.

کرمی برگزاری این جشنواره را تحت عنوان کودک یک رویداد نیک دانست و افزود: ما در کشورمان جشنواره کودک کم داریم به همین دلیل هر چه بیشتر جشنواره با موضوع کودک و نوجوان برگزار شود خوب است.

شهرام کرمی تصریح کرد: من از دسته افرادی هستم که معتقدم جشنواره ها به بدنه تئاترکمک می کنند. در در بخش صحنه ای جشنواره جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی شاهد هستیم که 12 گروه با انگیزه این جشنواره و با هدف کودک و نوجوان کار تولید کرده اند و این یک حرکت به خصوص برای شهرستان ها هدف خوبی محسوب می شود. چرا که  در بسیاری از استان ها تئاتر کودک و نوجوان نداریم.

او کیفیت آثار را وابسته به عناصر مختلف ارزیابی کرد و گفت: باید به بضاعت شرکت کننده ها توجه داشته باشیم. گروه های شرکت کننده، گروه های مستقلی هستند که با توجه به توان و دانش خود کار تولید می کنند.

کرمی افزود برای بهبود کیفیت آثار پیشنهاد می کنم ستاد این جشنواره با استان ها ارتباط داشته باشد و به رشد تئاتر کودک و نوجوان آن ها کمک کند. این جشنواره فرصت بسیار خوبی برای شهرستان ها است. در تهران تالارهای اختصاصی کودک و نوجوان دارد هرچند کافی نیست ولی وجود دارد اما شهرستان ها از این موضوع بی بهره اند و چنین جشنواره های تئاتری است که به کمک شهرستان ها می آید.

او یکی از محاسن جشنواره را برگزاری موضوعی آن دانست و افزود:  باید زیرساخت ها را درست کنیم . این جشنواره محتوای خاصی را دنبال می کند و گرامی داشت یک ارزش است. درام نویسی در کودک و نوجوان ضعیف است و شاید یکی از دلایلش عدم وجود انگیزه کافی است. این جشنواره انگیزه را ایجاد می کند.

دبیر جشنواره تئاتر شهر گفت: جشنواره ای که یک دهه برگزار شده است دیگر دوران آزمون و خطا را گذرانده و زمان بلوغش است. درست مانند جشنواره تئاتر شهر که الان در ششمین دوره برگزاری، تثبیت شده است و به مرحله ای رسیده که باید ایده های جدید وارد شود الان ششمین دوره است.جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی هم بعد یازده دوره برگزاری جای خود را باز کرده است، اعتبار کافی دارد و مسئولان از برگزاری آن استقبال می کنند و حالا در دوران بلوغش باید به ارتقا آن به شکل جدی فکر کنیم و قابلیت این را دارد که با نگاه به گروه های جوان از فضای آماتور به حرفه ای سوق پیدا کند.




نظرات کاربران