در حال بارگذاری ...

یازدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی بندرعباس آغاز شد

نمایش های «دعای باران» و «سیاره عروسک» از مشهد، آغازگر یازدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی شدند.

به گزارش تئاتر هرمزگان، در این جشنواره ۱۲ گروه نمایشی از سراسر کشور در بخش مسابقه یازدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی با یکدیگر رقابت می‌کنند  و امسال بخش تئاتر خیابانی به میزبانی شهرستان میناب برگزار می‌شود.

 

نمایش عروسکی «دعای باران» نوشته راضیه ایرانی و کارگردانی مائده آریا نوش  از مشهد، ساعت 9 و 10:30 در فرهنگسرای طوبی به صحنه رفت.

نمایش «دعای باران» حکایت دختر بچه ای است که به عروسکی که ازمشهد برایش هدیه آورده اند متوسل می شود تا  ازامام رضا وائمه اطهار بخواهد که خدا باران نبارد تا سقف خانه‌اشان نریزد.

یکی از جوانان محل که خودش به‌خاطر دعا و نذر مادرش همیشه برای بچه‌ها می‌خرد، دعای کودک را می‌شنود و تصمیم می‌گیرد به اوکمک کند و بعد هردو به پابوس حضرت می آیند و باهم دعای باران رامی‌خوانند.

 

نمایش «سیاره عروسک» نوشته امید وحدت پور و کارگردانی محمود غلامی در ژانر کودک، از مشهد در جشنواره شرکت کرده است و در دو سانس 9 و 10:30 در تماشاخانه آفتاب به صحنه رفت.

«سیاره عروسک» داستان سیاره ایست که یک بمب سایبری در گذشته آن منفجر شده‌است و همه زیر سلطه عروسکی به نام ژنگول خان قرار گرفتند، دایانا عروسکی است که از آینده به گذشته می‌رود تا بتواند از منفجر شدن بمب جلوگیری کند.

 

 در اجراهای صحنه ای بعد از ظهر نیز دو نمایش «مسافران» و «بچه های سقاخانه» به صحنه می‌روند.

 

نمایش «بچه‌های سقاخانه» از مشهد به جشنواره آمده و نوشته و کارگردانی راضیه ایرانی است.

این نمایش حکایت نوجوانانی است که آماده اجرا نمایش دختر اسمال طلا می‌شوند، اما در این میان یکی از پسرها با قصه نمایش کنار نمی‌آیدکه روند قصه باعث ایجاد ارتباط پسر با امام رضا وگره گشایی می‌شود.

«بچه‌های سقاخانه» در سانس‌های 16 و 18 در تماشاخانه آفتاب روی صحنه می‌رود

 

نمایش «مسافران» نوشته و کارگردانی ایوب رحیمی نماینده میناب در این جشنواره است و برای مخاطب نوجوان تولید شده است.

این نمایش ساعت 16 و 18 در فرهنگسرای طوبی به صحنه می‌رود.

 

یازدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی بندر عباس به دبیری علیرضا درویش مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، از 19 تا 22 آذرماه و در 4 بخش صحنه‌ای کودک و نوجوان، عروسکی کودک و نوجوان، تئاتر خیابانی و نمایشنامه نویسی در حال برگزاری است.

 

آیین اختتامیه این جشنواره ساعت ۱۷:۳۰ روز چهارشنبه ۲۲ آذر در فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار می‌شود.




نظرات کاربران